
Budowa nowej kolei w Nowym Sączu nie zwalnia tempa. Z tygodnia na tydzień widać efektywny postęp prac. Wykonawca zaprezentował zmiany, które widać w ciągu ul. Krakowskiej, Kolejowej i Asnyka w Nowym Sączu. Budowane są tam: wiadukt kolejowy, chodniki i drogi. Obok powstaje budynek nowego centrum sterowania ruchem pociągów. Prace przy nowym moście kolejowym również wyglądają imponująco. W połączeniu z realizacją przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. innych zadań objętych Krajowym Programem Kolejowym możliwy będzie dojazd z centrum Krakowa do Zakopanego w czasie 90 – 100 minut, a do Nowego Sącza w czasie około godziny. Linia będzie wykorzystywana również w ruchu dalekobieżnym, co jest szczególnie istotne w kontekście ruchu turystycznego.
Przebudowa trasy kolejowej 104, łączącej Chabówkę z Nowym Sączem, ma na celu zapewnić mieszkańcom regionu wygodne podróże do Krakowa w zaledwie godzinę. Dla ludzi zamieszkałych w tym obszarze, którzy przez wiele lat cierpieli z powodu braku dogodnych połączeń kolejowych, jest to wyjątkowo istotny moment. W maju 2023 roku PKP PLK podjęło decyzję o zawarciu umów z firmami wykonawczymi, które będą odpowiedzialne za modernizację linii nr 104 pomiędzy Chabówką a Nowym Sączem. Na odcinku od Nowego Sącza do Klęczan, prace realizuje konsorcjum firm Torpol oraz Intop Warszawa, które otrzymało na ten cel budżet w wysokości 780 milionów złotych.

default
default
default
Fot.: Krzysztof Dzidek, PKP Polskie Linie Kolejowe SA.