Koncerty Taylor Swift wygenerują 282 miliony dolarów impulsu ekonomicznego dla Toronto. Destination Toronto twierdzi, iż około 240,000 osób weźmie udział w 6 koncertach w Rogers Centre.
Według organizacji non-profit reprezentującej sektor turystyczny miasta, niezwykle popularna trasa koncertowa Taylor Swift Eras Tour wygeneruje 282 miliony dolarów wpływu ekonomicznego dla Toronto, gdy artystka zagra sześć koncertów w przyszłym miesiącu.
Destination Toronto szacuje, iż bezpośrednie wydatki wyniosą ponad 152 miliony dolarów w okresie, gdy Swift wystąpi na scenie Rogers Centre w dniach 14, 15, 16, 21, 22 i 23 listopada. Oczekuje się, iż goście spoza miasta wydadzą zdecydowaną większość tej kwoty – 141 milionów dolarów – na lokalne usługi, w tym hotele, restauracje, sklepy, rozrywkę i wydarzenia związane ze Swift.
Oczekuje się, iż rządy miasta i prowincji uzyskają około 40 milionów dolarów wpływów z podatków, według agencji.
Szacunki, które nie obejmują cen biletów na koncerty ani przelotów, zakładają, iż każdy z 240 000 fanów weźmie udział w jednym koncercie. Obejmują one pieniądze wydane na lokalne hotele, restauracje, zakupy, rozrywkę, transport i bilety na wydarzenia.
„Jest wiele powodów, aby być podekscytowanym przyjazdem Taylor Swift do miasta – 282 miliony powodów” – powiedział dyrektor generalny Destination Toronto Andrew Weir podczas wtorkowego wydarzenia. „To… nowe pieniądze napływające do naszego miasta. Pieniądze, które nie zaczęły dnia w Toronto, ale kończą dzień w Toronto, a następnie przez cały czas krążą, płacąc pensje i podatki”.
Od rozpoczęcia trasy w Arizonie w marcu 2023 r., 149 koncertów stało się najbardziej dochodową trasą koncertową wszechczasów i pierwszą, która przyniosła ponad 1 miliard dolarów, według publikacji Pollstar poświęconej muzyce na żywo. Film z koncertu wyświetlany w kinach również odniósł ogromny sukces.
Miasta, w których odbywały się koncerty, odnotowały korzyści ekonomiczne, napędzane przez bazę lojalnych fanów Swift, potocznie zwanych „Swifties”. Jeden z szacunków firmy badawczej QuestionPro sugeruje, iż jej trasa koncertowa może wygenerować 4,6 miliarda dolarów dla samej gospodarki USA.
Oczekuje się, iż około 240 000 fanów weźmie udział w koncertach w Toronto, a około 60 000 z nich weźmie udział w Toronto’s Version: Taylgate ’24, wydarzeniu poprzedzającym koncert, które odbędzie się w Metro Toronto Convention Centre, podało Destination Toronto.
Inne lokalne wydarzenia związane z koncertem to między inymi: Taylor Swift Fan Night w Bata Shoe Museum, Taylor Swift Brunch w Patois, zbiórka pieniędzy TDOT SWIFT 4 CATS w El Mocambo oraz ERAS! ERAS! ERAS! prezentowany przez Choir! Choir! Choir! w Longboat Hall.
Mark Harrison, założyciel MH3 Collective i felietonista biznesowy CBC, powiedział, iż Toronto nie widziało tak dużego wpływu wydarzenia muzycznego od czasu SARSstock. Plenerowy koncert charytatywny zorganizowany w Downsview Park w 2003 roku miał na celu ożywienie gospodarki Toronto po tym, jak turystyka utknęła w martwym punkcie z powodu wybuchu choroby układu oddechowego SARS. Jego głównym wykonawcą był zespół Rolling Stones, a uczestniczyło w nim prawie 500 000 osób.
„To coś większego i coś, czego nigdy wcześniej nie widzieliśmy” – powiedział Harrison we wtorek w wywiadzie dla Metro Morning. „Nie chcę nazywać jej celebrytką. Ona jest dla siebie prawdziwym motorem ekonomicznym”.
Destination Toronto twierdzi, iż trasa koncertowa będzie bodźcem dla gospodarki miasta w czasie, gdy podróże służbowe dobiegają końca, a podróże świąteczne jeszcze się nie rozpoczęły. Jak podała agencja, do 29 września było o 83% więcej rezerwacji hotelowych na daty koncertu w porównaniu z tymi samymi datami w zeszłym roku.