Dziewięć firm i konsorcjów chce zmodernizować linię kolejową z Czachówka Wschodniego do Pilawy i wybudować nowy, dwutorowy most nad Wisłą w Górze Kalwarii. PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w przetargu na gigantyczną inwestycję wartą ponad 1,5 miliarda złotych. Dzięki niej do Pilawy i okolic po latach wrócą pociągi pasażerskie, a cała trasa stanie się ważnym elementem towarowej obwodnicy Warszawy. To jeden z najważniejszych i najbardziej wyczekiwanych projektów kolejowych w regionie. We wtorek, 22 lipca, PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w przetargu na modernizację strategicznego odcinka linii kolejowej nr 12. Zamawiający przeznaczył na ten cel aż 1 576 367 401,73 zł brutto.
Ostatecznie wpłynęło 9 ofert od największych firm budowlanych w kraju. Co istotne, aż osiem z nich zmieściło się w założonym budżecie, co dobrze rokuje dla sprawnego rozstrzygnięcia postępowania. Do rywalizacji o kontrakt stanęli:
Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o. (Lider), Nowak-Mosty Sp. z o.o. – z ofertą 1 745 180 095,23 zł (za zamówienie podstawowe).
STRABAG Sp. z o.o. – z ofertą 1 346 990 135,56 zł.
Konsorcjum: Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o. (Lider), DOMOST Sp. z o.o., MOSTOSTAL Kielce S.A. – z ofertą 1 508 277 645,73 zł.
Konsorcjum: PRIMOST POŁUDN