Od wtorku 22 października działa telefon dla mieszkańców. – Legnicki Telefon Pierwszego Kontaktu to pilotażowy program, który umożliwi aktywną i bezpośrednią komunikację między mieszkańcami Legnicy a Urzędem Miasta – mówi prezydent Maciej Kupaj.
(76) 729 99 95 to jeden, prosty numer, pod którym mieszkańcy Legnicy będą mogli zgłaszać różnorodne usterki i awarie w mieście związane z infrastrukturą komunalną (m.in. uszkodzone latarnie, ławki, elementy placów zabaw). Zgłoszenia te będą przekazywane do odpowiednich służb, co ma zagwarantować szybkie i skuteczne reakcje, a docelowo podnieść jakość życia w naszym mieście.
– w tej chwili projekt będzie obsługiwany przez specjalnie powołanego do tego pracownika Urzędu Miasta w Legnicy, co pozwoli na lepszą koordynację i zarządzanie zgłoszeniami. Przypominam jednak, iż w przypadku spraw związanych z łamaniem prawa, zagrożeniem życia lub zdrowia, mieszkańcy przez cały czas powinni kontaktować się bezpośrednio z odpowiednimi służbami – Strażą Miejską, Policją, Pogotowiem lub Strażą Pożarną – mówi prezydent Maciej Kupaj.