Drogowcy planują szerokie zmiany w organizacji ruchu pomiędzy węzłami Wisłostrada-Marymont. Likwidacja buspasa w kierunku Poznania na wysokości Wisłostrady ma upłynnić ruch w tym miejscu.
Negatywnie te zmiany ocenia Zarząd Transportu Miejskiego. Jak mówi jego rzecznik Tomasz Kunert, z punktu widzenia ZTM likwidacja buspasa będzie niekorzystna.
– Te odcinki buspasów pozwalały ominąć część tworzących się tam zatorów, a przede wszystkim dzięki tym buspasom korzystanie z przystanków było dla pasażerów wygodniejsze i bezpieczniejsze – tłumaczy.
Sceptycznie do tego rozwiązania podchodzi również burmistrz Bielan Grzegorz Pietruczuk.
– Ja nie sądzę, iż nam kolejny pas pomoże rozkorkować ten odcinek, tym bardziej iż buspas nie jest na całej długości, a zawsze trochę szybciej te autobusy mogą się poruszać – mówi.
Innym źródłem korków na trasie ekspresowej są zdarzenia drogowe. Średnio dochodzi tam do 3 kolizji lub wypadków na dobę.
Warszawski odcinek trasy S8 to jeden z najbardziej obciążonych w Polsce. Dziennie przejeżdża nim choćby do 200 tysięcy pojazdów.

2 godzin temu








