Od sierpnia oba mostu samodzielnie się już opierają na wybudowanych przyczółkach. Przyszedł czas na demontaż podpór, które wspomagały konstrukcję podczas budowy. Elementy umieszczone były w nurcie Warty, a do ich montażu konieczne było sprowadzenie ze Szczecina specjalnej barki ze specjalistycznym sprzętem.
Jak wyjaśnia spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie, na podporach umieszczano elementy konstrukcji mostów, które spawano w całość.
Po kilku miesiącach, przyszedł czas na demontaż podpór.
Do takich prac potrzebna jest pomoc… nurków, którzy przez cały tydzień pływają w Warcie pomagając w demontażu i usuwaniu ostatnich elementów konstrukcji podpór.
Choć prace przy budowie zarówno mostów jak i infrastruktury wokół postępują, to przez cały czas pozostało jeszcze wiele prac do wykonania.
Na moście łączącym Chwaliszewo z Ostrowem Tumskim trwa zabezpieczanie konstrukcji powłoką antykorozyjną. Spawane są także ostatnie elementy blach elewacyjnych. Jednocześnie trwa montaż przepustów rurowych do infrastruktury elektrycznej i teletechnicznej.
Na krótszym obiekcie, czyli łączący Ostrów Tumski i Berdychowo montowane jest odwodnienie liniowe w konstrukcji pomostu. Jednocześnie montowane są mocowania profili aluminiowych.