Łodzianie wolą jeździć na migawkę. Sprzedaż biletów okresowych MPK bije rekordy

2 godzin temu
Zdjęcie: MPK sprzedaje coraz więcej biletów okresowych. | foto J. Chrzanowska


"Bilety okresowe zyskują na popularności wśród pasażerów komunikacji miejskiej w Łodzi" - chwali się łódzkie MPK. Dowodem na to rekordowe ilości sprzedawanych w tym roku migawek. Od początku roku sprzedaż biletów długoterminowych wciąż wzrasta, zarówno w przypadku dorosłych, jak i dzieci.

Rekordowy rok MPK

"Tylko w ciągu ośmiu miesięcy tego roku sprzedanych zostało 530 349 migawek. To zdecydowany wzrost w porównaniu z ubiegłymi latami. W tym samym okresie 2023 roku sprzedano 507 tys. biletów, a w 2024 - 521 tysięcy."

- informuje nam MPK.

Wzrosty sprzedazy dotyczą wszystkich rodziajów biletów okresowych: 30-dniowych, 90-dniowych i 12- miesięcznych. Jak również wynika z zestawień, z biletów
okresowych korzysta również coraz więcej dzieci i młodzieży.

"Aktywny Bilet Juniora, dedykowany dzieciom powyżej 4 roku życia oraz uczniom szkół podstawowych, posiada w tej chwili ok. 9 tysięcy osób. Od początku roku do końca sierpnia sprzedanych zostało ich niemal 40 tys. sztuk (bilety 30-dniowe i roczne). W latach ubiegłych było to: 36 tys. w 2023 roku i 37 tys. w 2024 r."

- czytamy w komunikacie miejskiego przewoźnika.

Rozwiązanie nie tylko dla wygody

Ilości sprzedanych biletów okresowych jasno pokazują, iż coraz więcej osób wybiera komunikację miejską jako stały środek transportu do szkoły czy pracy. Co decyduje o takim wyborze? MPK uważa, iż powody są dwa: wygoda podróżowania i oszczędność kosztów.

"Im dłuższy okres ważności biletu wybierzemy tym możemy liczyć na większe oszczędności. Dodatkowo MPK - Łódź posiada atrakcyjną ofertę dla pasażerów chcących wykupić przejazdy na cały rok. Dzięki możliwości rozłożenia płatności na raty zakup biletu 12-miesięcznego stał się jeszcze bardziej dostępny – bez dodatkowych kosztów."

- czytamy w komunikacie MPK.

Gwoli ścisłości i obiektywizmu, należałoby jednak dodać, iż powody masowej "przesiadki" mieszkańców na autobusy i tramwaje mogą być też inne. To choćby utrudnienia w ruchu samochodowym przez remonty dróg i budowę tunelu kolejowego pod miastem, problemy ze znalezieniem miejsc do zaparkowania auta i wciąż powiększająca się strefa płatnego parkowania, które dojazdy samochodem do pracy czy na uczelnie czyni zbyt kosztownymi.

Bilet roczny na raty

Najwygodniejsza opcja wygodnego podróżowania komunikacją miejską to z pewnością roczna migawka, ale jednorazowy koszt zakupu takiego biletu stanowi niemałą kwotę i obciążenie dla wszystkich domowego budżetu. Tu jednak MPK oferuje pasażerom możliwość rozłożenia płatności na raty. Kupując bilet roczny w sklepie internetowym www.migawka.lodz.pl, można zapłacić za niego w 5, 10, 12 lub 15 ratach. Jak zapewnia MPK, nabywca nie poniesie przy tym żadnych dodatkowych kosztów.

"Dzięki różnym opcjom możemy wybrać najbardziej pasującą formę płatności dla domowego budżetu, a dzięki automatycznym spłatom praktycznie
możemy zapomnieć, kiedy kończy nam się migawka i cały rok podróżować MPK - Łódź oraz ŁKA po Łodzi w najlepszej cennie."

- zachwala miejska spółka.

Dla przykładu, bilet roczny normalny na strefę 1 z Kartą Łodzianina MPK oferuje w cenie 1110 zł. Według przewoźnika, wychodzi to taniej o 570 zł w porównaniu z zakupem dwunastu miesięcznych migawek. 30-dniowy bilet normalny dla pasażera z Kartą Łodzianina to wydatek 140 zł.

https://tulodz.pl/lodzkie/bedzie-nowa-sciezka-rowerowa-w-lodzkiem-powiat-wylozy-na-budowe-pod-milion-zlotych/yQZDJS2VGK7htCuuwlCP
Idź do oryginalnego materiału