Lotnisko. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności

2 godzin temu

Zapadła decyzja wojewody dotycząca rozwiązania na czas przebudowy i rozbudowy terminalu pasażerskiego w Kraków Airport.

Wojewoda małopolski wydał decyzję umożliwiającą przebudowę i rozbudowę byłego budynku terminalu Cargo wraz ze zmianą sposobu jego użytkowania. Na czas przebudowy i rozbudowy terminalu pasażerskiego właśnie były budynek terminalu Cargo zostanie przekształcony na poczekalnie przedodlotowe dla pasażerów oraz pomieszczenia towarzyszące. Budynek będzie w ten sposób użytkowany do czasu docelowej rozbiórki.

Zezwolenie na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego dla inwestycji Przebudowa lotniska użytku publicznego polegająca na przebudowie i rozbudowie terminala pasażerskiego oraz wewnętrznego układu komunikacyjnego wraz z budową i przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej oraz budową obiektów towarzyszących w Międzynarodowym Porcie Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków-Balice sp. z o.o. zostało wydane 4 czerwca 2021 r. Ostatnia decyzja wojewody zmienia tę decyzję i zatwierdza zamienne rozwiązania projektowe. Ze względu na istotny interes społeczny decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.

To jedna z tych inwestycji, które wprawdzie mają charakter tymczasowy, ale stanowią spore usprawnienie z punktu widzenia całego strategicznego projektu. Chodzi o rozwiązanie, które pomoże lotnisku Kraków-Balice podczas planowanej rozbudowy terminalu pasażerskiego.

Nowa odsłona terminalu

Prace rozpoczną się od częściowej rozbiórki istniejącej struktury, a następnie przebudowa obejmie pełną reorganizację i nową aranżację wnętrz, dostosowaną do funkcji tymczasowych poczekalni przedodlotowych strefy Non Schengen.

Kluczowym elementem inwestycji będzie stworzenie funkcjonalnego połączenia między przebudowywanym obiektem a terminalem pasażerskim – poprzez wykonanie łącznika na poziomie pierwszego piętra.

W ramach zadania zaplanowano także budowę dwóch nowych klatek schodowych, które zapewnią komunikację pomiędzy górnymi kondygnacjami a poziomem terenu. Dodatkowo, przebudowie i adaptacji poddane zostaną instalacje wewnętrzne, które zostaną dostosowane do nowych potrzeb użytkowych obiektu.

Modernizacją objęte zostanie również bezpośrednie otoczenie budynku – tzw. przedpole, które zostanie zagospodarowane w sposób umożliwiający bezpieczną i wygodną obsługę przyszłych pasażerów.

Naszym celem jest zakończenie prac do 2031 roku i osiągnięcie przepustowości na poziomie 19 milionów pasażerów rocznie – informował w lipcu Łukasz Strutyński, prezes Zarządu Kraków Airport.

Te artykuły mogą Cię zainteresować:

W sobotę na tym odcinku wyłączą ruch tramwajowy [INFORMATOR]

Ogród Botaniczny UJ. Decyzja podjęta w ostatniej chwili

To miejsce zwiedzicie za darmo i dojedziecie tu bezpłatnym autobusem

Idź do oryginalnego materiału