Zapadła decyzja wojewody dotycząca rozwiązania na czas przebudowy i rozbudowy terminalu pasażerskiego w Kraków Airport.
Wojewoda małopolski wydał decyzję umożliwiającą przebudowę i rozbudowę byłego budynku terminalu Cargo wraz ze zmianą sposobu jego użytkowania. Na czas przebudowy i rozbudowy terminalu pasażerskiego właśnie były budynek terminalu Cargo zostanie przekształcony na poczekalnie przedodlotowe dla pasażerów oraz pomieszczenia towarzyszące. Budynek będzie w ten sposób użytkowany do czasu docelowej rozbiórki.
Zezwolenie na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego dla inwestycji Przebudowa lotniska użytku publicznego polegająca na przebudowie i rozbudowie terminala pasażerskiego oraz wewnętrznego układu komunikacyjnego wraz z budową i przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej oraz budową obiektów towarzyszących w Międzynarodowym Porcie Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków-Balice sp. z o.o. zostało wydane 4 czerwca 2021 r. Ostatnia decyzja wojewody zmienia tę decyzję i zatwierdza zamienne rozwiązania projektowe. Ze względu na istotny interes społeczny decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.
To jedna z tych inwestycji, które wprawdzie mają charakter tymczasowy, ale stanowią spore usprawnienie z punktu widzenia całego strategicznego projektu. Chodzi o rozwiązanie, które pomoże lotnisku Kraków-Balice podczas planowanej rozbudowy terminalu pasażerskiego.
Nowa odsłona terminalu
Prace rozpoczną się od częściowej rozbiórki istniejącej struktury, a następnie przebudowa obejmie pełną reorganizację i nową aranżację wnętrz, dostosowaną do funkcji tymczasowych poczekalni przedodlotowych strefy Non Schengen.
Kluczowym elementem inwestycji będzie stworzenie funkcjonalnego połączenia między przebudowywanym obiektem a terminalem pasażerskim – poprzez wykonanie łącznika na poziomie pierwszego piętra.
W ramach zadania zaplanowano także budowę dwóch nowych klatek schodowych, które zapewnią komunikację pomiędzy górnymi kondygnacjami a poziomem terenu. Dodatkowo, przebudowie i adaptacji poddane zostaną instalacje wewnętrzne, które zostaną dostosowane do nowych potrzeb użytkowych obiektu.
Modernizacją objęte zostanie również bezpośrednie otoczenie budynku – tzw. przedpole, które zostanie zagospodarowane w sposób umożliwiający bezpieczną i wygodną obsługę przyszłych pasażerów.
Naszym celem jest zakończenie prac do 2031 roku i osiągnięcie przepustowości na poziomie 19 milionów pasażerów rocznie – informował w lipcu Łukasz Strutyński, prezes Zarządu Kraków Airport.
Te artykuły mogą Cię zainteresować:
W sobotę na tym odcinku wyłączą ruch tramwajowy [INFORMATOR]
Ogród Botaniczny UJ. Decyzja podjęta w ostatniej chwili
To miejsce zwiedzicie za darmo i dojedziecie tu bezpłatnym autobusem