Lubelskie: ponad 30 chętnych na budowę ekspresówki

10 miesięcy temu

35 ofert wpłynęło w przetargach na zaprojektowanie i budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S17 między Piaskami a Zamościem, których łączna długość to 45 km; zaplanowany budżet inwestycji to ponad 2,3 mld zł – poinformowała we wtorek (06.06) Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

GDDKiA podała, iż otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę trzech odcinków S17 pomiędzy węzłami: Piaski – Łopiennik, Krasnystaw – Izbica oraz Izbica – Zamość Sitaniec.

Jak doprecyzowano, w przetargu na 16,6-kilometrowy odcinek Piaski – Łopiennik wpłynęło 11 ofert. Najniższa opiewała na blisko 653,4 mln zł, najwyższa na prawie 1,1 mln zł, a budżet GDDKiA wynosi 788,6 mln zł.

Budową 18,8-kilometrowego odcinka Krasnystaw – Izbica zainteresowanych jest 12 wykonawców. Wartość najniższej oferty to prawie 838 mln zł, najwyższej – 1,3 mld przy budżecie w wysokości 1,1 mld.

W przetargu na 10-kilometrowy odcinek Izbica – Stary Zamość również wpłynęło 12 ofert. Najniższą wyceniono na prawie 504 mln zł, najdroższą – 801 mln zł, a kosztorys opiewał na ponad 421,7 mln zł.

Obecnie – podała GDDKiA – komisje przetargowe przystępują do analizy ofert w celu wyłonienia wykonawców. – Podpisanie umów na realizacje inwestycji planowane jest w drugiej połowie roku po zakończeniu postępowań przetargowych – zakomunikowano.

Jak dodano, wyłonieni w przetargach wykonawcy będą mieli na zrealizowanie inwestycji 41 miesięcy od podpisania umów, z wyłączeniem okresów zimowych.

Na trzech odcinkach objętych inwestycją – podała GDDKiA – powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z oświetleniem, obiektami inżynieryjnymi i odwodnieniem, a także ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i system zarządzania ruchem.

Informując o odcinku Piaski – Łopiennik GDDKiA przekazała, iż przebiegać on będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany i połączy S17 z S12. Inwestycja obejmuje m.in. budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.

Odcinek Krasnystaw – Izbica – poinformowano – zacznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem i początkowo przebiegać będzie w śladzie obecnej DK17, następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę, Izbicę i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego. Powstaną trzy węzły: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica. Planowana jest też budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych Ostrzyca oraz obwodu utrzymania drogi ekspresowej w okolicach Krasnegostawu.

Natomiast odcinek od Izbicy do węzła Zamość Sitaniec pobiegnie nowym śladem, głównie wzdłuż obecnej DK17 i będzie liczył niespełna 10 km. Ominie od zachodniej strony miejscowość Podkrasne oraz Chomęciska Małe. W ramach inwestycji powstaną m.in. dwa węzły: Stary Zamość oraz Zamość Sitaniec.

Przetargi na zaprojektowanie i wybudowanie trzech odcinków S17 – przypomniała GDDKiA – ogłoszono pod koniec 2022 r. – W trakcie postępowań wpłynęło w sumie ponad 3,5 tys. pytań od wykonawców, na które udzieliliśmy odpowiedzi, by wykonawcy mogli w sposób prawidłowy sporządzić oferty – poinformowano. Przypomniano, iż w ramach postępowań przetargowych GDDKiA zorganizowała także spotkanie dla wykonawców, by przybliżyć przedmiot zamówienia w oparciu o nowe przepisy techniczno-budowlane, które weszły w życie we wrześniu 2022 roku.

Droga ekspresowa S17 na odcinku Piaski – Hrebenne to istotny fragment całego ciągu S17 Warszawa – Lublin – Zamość – Tomaszów Lubelski – Hrebenne (granica państwa). To także droga międzynarodowa E372 prowadząca z Warszawy do Lwowa. Trasa ta będzie się łączyć na węźle Piaski Wschód z planowaną drogą ekspresową S12 Piaski – Dorohusk.

RL / PAP / opr. ToMa

Fot. archiwum / Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Idź do oryginalnego materiału