Lyft współpracuje z trzema start-upami zajmującymi się autonomicznymi pojazdami, starając się dotrzymać kroku Uberowi, który również zawarł szereg umów na umieszczenie robotyki na swojej platformie.
Dzisiaj firma zajmująca się transportem pasażerskim oświadczyła, iż współpracuje z trzema różnymi firmami zajmującymi się pojazdami autonomicznymi: Mobileye, May Mobility i Nexar. Mobileye i May Mobility planują wdrożenie pojazdów autonomicznych w sieci Lyft, natomiast Nexar, producent inteligentnych kamer samochodowych, będzie współpracować z Lyftem nad wykorzystaniem jego „telematyki wideo do tworzenia rozwiązań opartych na danych, które przyspieszają wdrażanie technologii AV”.
Nexar stwierdził, iż ma „ponad 45 petabajtów materiału filmowego ze świata rzeczywistego, obejmującego 200 milionów mil przejeżdżanych miesięcznie, z ponad 5 bilionami zdjęć i ponad 59 milionami filmów”, co według niego tworzy „kompleksowy i solidny zbiór danych na potrzeby rozwoju technologii AV”.
Lyft twierdzi, iż jest pionierem tak zwanego „pod klucz” rozwiązania „Lyft Ready” dla operatorów AV, w którym firma zapewnia kompleksowe usługi w zakresie różnorodnych usług autonomicznych, w zależności od lokalizacji.
„Celem Lyft jest łączenie AV, kierowców, pasażerów i partnerów, aby stworzyć nowe możliwości dla wszystkich” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Lyft, David Risher. „Nasza sieć wspólnych przejazdów będzie przez cały czas ewoluować, ponieważ miliony ludzi będą miały możliwość zarobienia miliardów dolarów niezależnie od tego, czy zdecydują się prowadzić samochód, oddać do użytku swoje pojazdy AV, czy jedno i drugie”.
Ogłoszenie było trochę banalne pod względem szczegółów. Wdrożone zostanie rozwiązanie Mobileye, będące własnością firmy Intel pojazdów wyposażonych w technologię autonomiczną na platformie Lyft. Tymczasem May Mobility bezpośrednio wdroży swoje autonomiczne minivany Toyota Sienna na platformę Lyft w Atlancie począwszy od 2025 roku.