Magistrat zaprezentował Krakowski Zielony Ład. Wśród "zielonych" zdań budowa kontrowersyjnego tramwaju do Mistrzejowic

10 miesięcy temu

Władze Krakowa zaprezentowały dokument pod nazwą „Krakowski Zielony Ład”. Opisały w nim wszystkie planowane przez samorząd przedsięwzięcia, dzięki którym stolica Małopolski ma stać się bardziej zielona, przyjazna środowisku i neutralna klimatycznie. Nowy dokument jest aktualizacją zeszłorocznej edycji Krakowskiego Zielonego Ładu, który zbiera inicjatywy proekologiczne i proklimatyczne realizowane przez miasto w jednym miejscu. Wśród „zielonych” zadań znalazł się też budowa nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic, której powstanie wiąże się z wycinką ponad tysiąca drzew ( więcej pisaliśmy o tym tutaj)

– Ten dokument, podobnie jak i ubiegłoroczny, jest to próba podsumowania działań już podejmowanych, a także planowanych przez Kraków. Mamy tu wyszczególnione wszystkie inwestycje miejskie, które wpisują się w proekologiczne działania samorządu, które są przewidziane zarówno do realizacji w tym roku, jak i te zawarte w wieloletnich prognozach finansowych – mówił podczas briefingu w parku Jordana Jerzy Muzyk, zastępca prezydenta Krakowa.

Krakowski Zielony Ład nawiązuje do Europejskiego Zielonego Ładu, którego celem jest transformacja ekologiczna państw UE i osiągnięcie przez nie neutralności klimatycznej do 2050 r. Dokument został podzielony na cztery obszary tematyczne związane z budynkami i energią, transportem i komunikacją zbiorową, gospodarką wodną oraz zasobami przyrodniczymi.

Wśród wymienionych w nim priorytetów jest m.in. budowa parków kieszonkowych, rewitalizacja Bulwarów Wiślanych „Wisła łączy”, zadania związane z realizacją „Krakowskiego programu małej retencji wód opadowych”, budowa przepompowni „Kabel”, przy ul. Półłanki/Agatowa oraz przy ul. Nowohuckiej, przebudowa lub budowa rowów odwadniających, ograniczanie emisji i adaptacja do zmian klimatu, adaptacja obiektów i urządzeń miejskich do zmian klimatycznych, termomodernizacja budynków jednorodzinnych oraz budowa linii tramwajowej KST, etap IV (ul. Maissnera – Mistrzejowice i modernizacja torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą

Jak podkreśla urząd miasta dokument jest spójny z założeniami „Strategii rozwoju Krakowa. Tu chcę żyć. Kraków 2030.” oraz „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego” – Opiera się on również na najistotniejszych politykach miasta w zakresie środowiska oraz adaptacji do zmian klimatu, czyli „Programie Ochrony Środowiska dla Miasta Krakowa na lata 2020-2030” i „Planie adaptacji Miasta Krakowa do zmian klimatu do roku 2030” – podkreśla magistrat.

(JS)

Idź do oryginalnego materiału