Na ulicach Nowego Sącza możemy natrafić na nowoczesny, elektryczny pojazd przegubowy wypożyczony do sądeckiego MPK. MAN NG734 Lion’s City 18E jest długi na 18 metrów, elektryczny i komfortowy. Mocna zwraca na siebie uwagę. Testowy przegubowiec woził pasażerów na linii nr 7. – A jakie są Wasze wrażenia z przejazdów 18-metrowym elektrykiem? – pytają pracownicy sądeckiego MPK.
Pojazd sprawdzany jest w regularnym ruchu miejskim pod kątem operacyjności i wydajności. Autobus wyposażony w 120 miejsc dla pasażerów – 40 siedzących i 10 dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi. Na jednym ładowaniu, które odbywa się poprzez wtyczkę plug-in, przegubowy MAN Lion’s City może przejechać choćby 270-300 kilometrów.
Autobus napędzany jest dwoma centralnymi silnikami elektrycznymi, każdy o mocy ciągłej 160 kW oraz mocy systemowej na poziomie 240 kW. Energia elektryczna magazynowana jest w bateriach o pojemności 640 kWh, zabudowanych w całości na dachu pojazdu. Takie umieszczenie baterii pozwoliło wygospodarować dodatkowe miejsca dla pasażerów wewnątrz pojazdu. Autobus jest w pełni niskopodłogowy, znajdują się w nim wszelkie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, w tym dwa miejsca dla wózków inwalidzkich. Pojazd wyposażono w klimatyzację, oświetlenie ambientowe w technologii LED o zmiennej kolorystyce, ekrany LCD systemu informacji pasażerskiej oraz porty USB pod fotelami pasażerów. Zastosowano również innowacyjne rozwiązania, takie jak m.in. panele boczne wykonane ze szkła czy piankowy dach pojazdu. Praca kierowcy jest wspomagana m.in. przez system ESP, elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz czujniki deszczu i zmierzchu.
Podoba się?
Fot.: MPK Nowy Sącz