Maślany rollercoaster trwa w najlepsze. Przed świętami ceny znowu mogą iść ostro w górę

wdi24.pl 3 godzin temu

Jak wynika z analizy prawie pół tysiąca cen detalicznych, w styczniu br. masło zdrożało o przeszło 29% rdr. Jednocześnie sieci handlowe zorganizowały o blisko 12% mniej promocji na ten produkt niż rok wcześniej. Ograniczyła je większość formatów. Wyjątkiem były dyskonty, które zwiększyły liczbę akcji promocyjnych o ponad 12% rdr. Według ekspertów komentujących te dane, sytuacja na rynku masła jest wciąż dynamiczna. jeżeli obecne tendencje inflacyjne oraz wzrost kosztów produkcji utrzymają się, ceny dalej będą rosły. Mogą jednak się unormować w przypadku stabilizacji kosztów surowców i zwiększenia konkurencji między sieciami. Natomiast przed Wielkanocą prawdopodobnie konsumentów czekają kolejne podwyżki. Z najnowszego raportu Hiper-Com Poland i Grupy Blix wynika, iż w styczniu br. masło w sklepach podrożało średnio o 29,2% rdr. To wynik podobny do grudniowego, co wskazuje, iż produkt ten znów znalazł się w mocnym trendzie wzrostowym. Raport powstał w oparciu o analizę blisko pół tysiąca cen detalicznych (regularnych i promocyjnych) masła z przeszło 540 sklepów. – Masło znowu drastycznie drożeje w ostatnim czasie. Jest to efekt wzrastających cen surowców w Europie i na rynkach światowych. Jednak nie idą one w parze z powiększającymi się marżami sieci handlowych czy producentów. Wręcz przeciwnie, sieci handlowe, starając się ograniczyć wzrost cen tego produktu, rezygnują z dużej części swojej marży. Jednocześnie budują atrakcyjność oferty dla klienta – ocenia Piotr Biela z Grupy Blix. Do tego Julita Pryzmont z Hiper-Com Poland zauważa, iż ww. wzrost jest znaczący. Odzwierciedla globalne i lokalne napięcia inflacyjne. Główne przyczyny to rosnące koszty sur

Idź do oryginalnego materiału