Przykład drożejącego masła pokazuje, jak mocno zmienia się podejście sieci handlowych do potrzeb konsumentów. Mimo wzrostu cen, który na koniec listopada wyniósł rdr. średnio 29,4%, liczba promocji była wtedy na minusie, tj. na poziomie 26,9%. A jeszcze w połowie zeszłego miesiąca ujemny wynik sięgał 41,1% rdr. Zatem widać, iż retailerzy poważnie potraktowali ostatnie medialne doniesienia, wskutek czego promocji przybywa. Jednak przy tak wysokich cenach to adekwatnie kropla w morzu potrzeb. Do tego eksperci dodają, iż zaraz po świętach strategie sprzedawców mogą znowu się zmienić. W kolejnych tygodniach należy się liczyć z utrzymaniem trendu spadkowego w zakresie liczby promocji, przy jednoczesnym wzroście cen regularnych. Rynek dynamicznie się zmienia. Według niedawno publikowanych badań, aż 93,5% Polaków podczas zakupów spożywczych korzysta z promocji. Natomiast w pierwszym półroczu ogólnie było ich jednak już tylko o 8,8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 r. Wyniki z drugiej połowy tego roku powinny przynieść zaprzeczenie tego trendu. – Warto spojrzeć na tę kwestię zarówno z poziomu budowania atrakcyjności oferty, jak i rachunku ekonomicznego sieci handlowych. Na przykładzie
Masło drożeje na potęgę, a sklepy robią coraz mniej promocji. Spadki rdr. są mocno dwucyfrowe
inowroclaw.info.pl 1 miesiąc temu
- Strona główna
- Regionalne
- Masło drożeje na potęgę, a sklepy robią coraz mniej promocji. Spadki rdr. są mocno dwucyfrowe
Powiązane
Darmowy pokazowy trening bramkarski w Opatowie
4 godzin temu
Rola AML w przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy
4 godzin temu
Restauracja Przy Skwerku z walentynkowym menu
5 godzin temu
To faworyt na ambasadora USA. "Ma związki z Jacewem"
5 godzin temu
Polecane
XI sesja Rady Miejskiej w Kcyni
2 godzin temu