Orange kontynuuje proces zwrotu niesłusznie pobranych opłat za utrzymanie numeru w sieci. Zgodnie z decyzją UOKiK, klienci, którzy zostali obciążeni opłatą w wysokości 5 zł za brak aktywności, mogą teraz ubiegać się o zwrot środków.
Orange zwraca pieniądze klientom
Orange rozpoczęło proces zwrotu środków, które zostały niesłusznie pobrane od klientów za utrzymanie numeru w sieci. Zgodnie z decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), zwroty obejmują opłatę w wysokości 5 zł, którą sieć pobierała od abonentów oferty na kartę w okresie od 4 kwietnia 2022 r. do 24 stycznia 2024 r. Opłata ta była naliczana za brak aktywności użytkownika przez 31 dni.
Kto może składać wniosek o zwrot?
Zwrot środków przysługuje byłym klientom oferty Orange na kartę, którzy w okresie od 4 kwietnia 2022 r. do 24 stycznia 2024 r. zostali obciążeni tą opłatą, a dotąd nie otrzymali zwrotu w postaci doładowania konta lub korekty faktury.
Termin składania wniosków
Wnioski o zwrot należy składać do 18 grudnia 2024 r.
Jak złożyć wniosek?
Aby otrzymać zwrot, należy wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej Orange. Wymagane będzie podanie numeru PESEL lub numeru dokumentu używanego do rejestracji numeru, numeru telefonu, z którego została pobrana opłata, oraz numeru konta bankowego, na który zostanie przelany zwrot.
Kiedy klienci otrzymają zwrot?
Zwrot środków zostanie dokonany na konto bankowe podane w formularzu najpóźniej do 18 lutego 2025 r. W przypadku wcześniejszych zwrotów, klienci zostali poinformowani o zasileniu konta SMS-em.
Jak dotąd zrealizowano zwroty?
W przypadku aktywnych numerów na kartę, zwrot środków został dokonany pomiędzy 9 a 22 lipca 2024 r. W przypadku przeniesienia numeru na ofertę abonamentową lub subskrypcyjną, zwrot został uwzględniony na fakturach lub jako doładowanie konta NJU/FLEX.