Kieleccy radni jednogłośnie wyrazili zgodę na przekazanie Koronie Kielce dodatkowego wsparcia. Klub piłkarski znajdujący się w tej chwili w rękach prywatnego właściciela otrzyma od miasta 1,1 mln zł. Porozumienie nie będzie jednak polegało na przekazaniu pieniędzy, a na współpracy barterowej.
Do tej pory wynajem miejskich obiektów sportowych od MOSiR-u kosztował Koronę 900 tys. zł rocznie. Po urealnieniu stawek, kwota ta ma wzrosnąć do 2 mln zł. Dodatkowy 1,1 mln zł nie trafi jednak na konto klubu.
Tomasz Porębski, zastępca prezydenta Kielc odpowiedzialny m.in. za współpracę ze spółką Korona S.A. wyjaśnia, iż umowa między samorządem, a właścicielem klubu, spółką Korona 4Ever, zarządzaną przez Łukasza Maciejczyka dotyczy wynajmu drużynie obiektów sportowych zarządzanych przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, a jednocześnie promocji miasta przez żółto-czerwonych
– Rozmawialiśmy z władzami Korony Kielce na temat kształtu nowej umowy określającej zasady korzystania z miejskich obiektów sportowych, która ma obowiązywać od stycznia 2026 roku. Pamiętajmy, iż obie strony zobligowały się do tego w momencie sprzedaży spółki. Jesteśmy po kilku rozmowach z klubem, mamy bardzo wstępną wersję umowy, ale warunkiem niezbędnym do jej zawarcia była zgoda radnych. Teraz, gdy ją mamy, możemy przystąpić do dalszych rozmów – mówi.
Wiceprezydent dodaje, iż nowa umowa daje miastu możliwość poszerzenia pakietu usług promocyjnych ze strony klubu piłkarskiego. Na czym mają one polegać? Tego na razie Tomasz Porębski nie chce zdradzać.
– Bardzo mi zależy na tym, aby wykorzystywać Koronę Kielce jako nośnik przekazu informacji. Raz, iż w sposób nieszablonowy, ale przede wszystkim chcemy się skupić na osobach spoza Kielc i województwa świętokrzyskiego – stwierdza.
Przypomnijmy, iż zawarta w marcu tego roku umowa sprzedaży klubu piłkarskiego przewiduje, iż miasto do 2030 roku będzie przekazywać Koronie 2 mln zł rocznie na promocję poprzez sport. Oprócz tego w ramach Akadami Sportowej Korony Kielce również do 2030 roku ratusz będzie przekazywał klubowi rocznie 300 tys. zł.
– Pomysłów jest dużo. Mamy też świadomość, iż dział promocji miasta stale się rozwija. Jednak z drugiej strony zmiany zachodzą też w Koronie Kielce, a ma być ich więcej. I nie chodzi tu tylko o kwestie personalne. Jestem po pierwszych rozmowach z działem marketingu Korony Kielce. Dyskutowaliśmy o pewnych projektach. Jednak z uwagi na fakt, iż dotyczą one dwóch podmiotów, to chciałbym takie informacje komunikować wspólnie z przedstawicielami klubu – dodaje zastępca Agaty Wojdy.
Zmiany budżetowe niezbędne do zawarcia współpracy barterowej o wartości 1,1 mln zł poparło 19 radnych, przy 4 głosach wstrzymujących się.