Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Gorzowie interweniowało w sprawie zawyżonych prognoz rachunków za prąd wystawianych przez firmę Enea. Do rzecznika wpłynęło mnóstwo zgłoszeń od mieszkańców, którzy dostali gigantyczne rachunki.
W odpowiedzi na interwencje Rzecznika Konsumentów Enea przedstawiła oficjalne stanowisko oraz wyjaśnienia.
– Przyczyną nieprawidłowości były zmiany w systemach informatycznych Enei, które spowodowały wystawienie dodatkowych faktur, nieuwzględniających rzeczywistego zużycia prądu. Firma zapewniła, iż prognozy zostaną skorygowane, a do klientów niedługo trafią faktury korygujące.
Miejski Rzecznik Konsumentów zapewnia, iż pozostaje w stałym kontakcie z Eneą i monitoruje sytuację. Zachęca też mieszkańców, którzy przez cały czas mają wątpliwości lub pytania dotyczące swoich rachunków, do kontaktu z biurem przy ul. Łokietka.