Mielec:Komunikacja z trudnym i agresywnym pacjentem…

leliwa.pl 1 dzień temu

Pracownicy Pogotowia Ratunkowego w Mielcu mimo iż przeszli już kursy samoobrony, to tym razem uczą się jak komunikować się z pacjentem trudnym, konfliktowym czy wręcz już otwarcie agresywnym, a także jego rodziną.

Im szybciej obie strony się dogadają, tym mniejsze ryzyko opóźnienia w udzieleniu pomocy medycznej mówi ratownik medyczny Anna Stefańczyk, współprowadząca Szkołę Ratownictwa Medycznego w Podkarpackiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Mielcu.


Podczas szkolenia ratownicy mogli podawać przykłady sytuacji, które były dla nich trudne oraz dyskutować, jakie rozwiązania są w takich przypadkach najskuteczniejsze.


W związku z nasilającą się agresją, w całej Polsce ruszyły akcje szkoleń Ratowników Medycznych z samoobrony. Niestety co raz częściej, ci którzy niosą pomoc poszkodowanym i chorym, sami stają się ofiarami. Dlatego takie szkolenia mają na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa ratowników medycznych w sytuacjach zagrożenia zdrowia lub życia ze strony agresywnych pacjentów lub osób postronnych.

Idź do oryginalnego materiału