Mieszkańcy osiedla Kolna walczą o lepszą komunikację

4 godzin temu

Mieszkańcy osiedla przy ul. Kolnej zgłaszają problem niewystarczającej częstotliwości kursowania linii autobusowej nr 203. Ich zdaniem obecny rozkład jazdy powoduje znaczne utrudnienia w codziennym funkcjonowaniu, a długi czas przejazdu oraz częste opóźnienia sprawiają, iż dzieci i młodzież mają problem z dotarciem na czas do szkół i uczelni. Radny Marek Sobieraj zwrócił uwagę na ten problem i zaapelował o zwiększenie częstotliwości kursów oraz lepszą organizację transportu publicznego w tym rejonie.

– w tej chwili funkcjonująca linia aglomeracyjna nr 203, zatrzymująca się przy Ośrodku Sportu i Rekreacji Kolna, kursuje zbyt rzadko i posiada długą trasę, dlatego często ulega opóźnieniom, co powoduje, iż dzieci i młodzież nie są w stanie dotrzeć na czas do szkół i uczelni – podkreśla Sobieraj.

Kontrowersje wokół zmian w kursowaniu linii 203

Mieszkańcy informują, iż miasto planuje wzmocnienie linii 203, jednak z pominięciem przystanku Kolna – Tor Kajakowy. Ta decyzja wywołała ich niepokój, ponieważ nie rozumieją, dlaczego to miejsce zostało pominięte, skoro wjazd na ul. Kolną nie zajmuje dużo czasu.

– Mieszkańcy osiedla oraz osoby korzystające z Ośrodka Sportu i Rekreacji odczuwają tę sytuację jako dyskryminującą, ponieważ są zmuszeni do planowania podróży z dużym wyprzedzeniem, choćby o 1,5 godziny wcześniej, co znacząco utrudnia im codzienne funkcjonowanie – zauważa Sobieraj.

Czy linia 176 może zostać wydłużona?

Radny zgłosił również postulat wydłużenia trasy linii 176 do Toru Kajakowego. Jego zdaniem nie byłoby to dużym obciążeniem dla organizacji ruchu, a znacząco poprawiłoby dostępność komunikacyjną osiedla Kolna.

– Zamiast kończyć trasę w Kostrzu, linia 176 mogłaby kursować na Tor Kajakowy, co przyniosłoby korzyści zarówno mieszkańcom osiedla Kolna, jak i osobom korzystającym z infrastruktury sportowej – argumentuje Sobieraj.

Miasto odpowiada na postulaty mieszkańców

Miasto przyznaje, iż analizowało możliwość skierowania dodatkowych kursów linii 203 przez przystanek Tor Kajakowy, jednak w trakcie tworzenia rozkładu jazdy pojawiły się trudności z koordynacją nowych kursów z już istniejącymi.

– W związku z chęcią poprawy oferty przewozowej, w pierwszej kolejności dla mieszkańców rejonu ul. Wielogórskiej, zdecydowano się na rozwiązanie, które zostało wprowadzone w życie – tłumaczy wiceprezydent Krakowa, Stanisław Kracik.

Odnosząc się do pomysłu wydłużenia linii 176, miasto zauważa, iż temat ten był już analizowany wcześniej. – Stwierdzono, iż wprowadzenie takiego rozwiązania jest możliwe, ale wiąże się z koniecznością ograniczenia częstotliwości kursowania linii, szczególnie w godzinach szczytu. o ile mieszkańcy zgodzą się na zmniejszenie częstotliwości kursowania linii nr 176 w Bodzowie z 30 do 40 minut, to rozwiązanie zostanie poddane pod uwagę – zauważa Kracik.

Miasto podkreśla, iż decyzja ta musi uwzględniać potrzeby nie tylko mieszkańców osiedla Kolna, ale także innych użytkowników tej linii. Dlatego zanim zostaną wprowadzone zmiany, konieczne jest uzyskanie akceptacji mieszkańców Bodzowa, którzy mogliby odczuć skutki rzadszych kursów.

Ułatwienia dla pasażerów przesiadających się na ul. Kolnej

Kolejną kwestią, którą poruszył Sobieraj, jest brak możliwości zatrzymania się autobusu linii 203 na istniejącym przystanku na żądanie przy ul. Kolnej w kierunku Czerwonych Maków. Jego zdaniem umożliwienie zatrzymywania się tam autobusu ułatwiłoby podróż wielu osobom przesiadającym się z linii 112.

Miasto przyznaje, iż obecna sytuacja może być problematyczna. – Autobus linii 203 zatrzymuje się na przystanku Kolna, ale tylko od strony Czerwonych Maków, co jest niewłaściwe. Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie rozważy możliwość zatrzymywania się tam również autobusów jadących w stronę Skawiny – podkreśla wiceprezydent.

Jarek Strzeboński

Idź do oryginalnego materiału