Mieszkańcy Piaseczna chcą przywrócenia bezpośrednich pociągów do centrum Warszawy

2 godzin temu

Mieszkańcy Piaseczna apelują o przywrócenie bezpośrednich pociągów do centrum Warszawy. Podpisują petycję, w której podkreślają, iż obecny układ zmusza ich do przesiadek i wydłuża czas dojazdu.

Podróżni domagają się powrotu pociągów, które jeździły stąd prosto do Śródmieścia. Teraz, jeżeli chcą dotrzeć do centrum, muszą wysiadać albo na Warszawie Gdańskiej, albo na Zachodniej i dalej szukać przesiadki. Wielu z nich podkreśla, iż starszym osobom i mieszkańcom z dużymi bagażami to rozwiązanie sprawia spory problem.

Jak jednak wskazuje rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej Karol Adamaszek, podmiejska linia średnicowa ma bardzo ograniczoną przepustowość.

Oferta wojewódzka Kolei Mazowieckich, jako nadrzędna i obsługująca szerszy obszar, nie może być zablokowana przez połączenia miejskie SKM, a należy pamiętać, iż już teraz przez średnicę kursują pociągi na naszych liniach S1 i S2 – wyjaśnia.

Wielu pasażerów mówi, iż kiedyś podróż była szybka i wygodna, a dziś trzeba doliczać kilkanaście, czasem kilkadziesiąt minut. Część mieszkańców zwraca też uwagę na problem z dojściem na peron 9 na Warszawie Zachodniej, który jest słabo połączony z resztą stacji.

Nie ma szans na poprawę?

Zapytany o możliwość zmiany rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej Karol Adamaszek wskazuje, że podróż z przesiadką między Piasecznem a Warszawą Śródmieście zajmuje 37 minut.

Taki rozkład zapewnia przez cały dzień dobre skomunikowanie naszych pociągów linii S4/S40 z pociągami linii S2 na wspólnym odcinku pomiędzy przystankami Warszawa Służewiec i Warszawa Aleje Jerozolimskie. Pasażerowie mają wygodną przesiadkę w ramach tego samego peronu – tłumaczy.

To jednak nie przekonuje wielu osób, które podkreślają, iż chcą wyboru i skoro Pruszków czy Otwock mają kursy przez średnicę, to Piaseczno również powinno mieć taką możliwość.

Podpisy pod petycją

Tymczasem bezpośrednie połączenie zlikwidowano, bo było ono tylko tymczasowym rozwiązaniem. Pociągi jeździły do Warszawy Głównej w związku z przebudową Warszawy Zachodniej do grudnia zeszłego roku.

Układ linii SKM od początku zakładał utworzenie połączenia Piaseczna i okolic z kierunkiem legionowskim przez linię obwodową i Warszawę Gdańską, tak jak jest to obecnie – dodaje Adamaszek.

Mieszkańcy zaś przekonują, iż obszar Piaseczna rośnie i potrzebuje realnego wsparcia transportu. Wielu z nich deklaruje, iż bez bezpośrednich pociągów przesiada się do samochodów, a to pogłębia korki na Puławskiej.

Petycja ma trafić do organizatorów transportu w najbliższych dniach. Podpisało się pod nią blisko dwa tysiące osób.

Chcesz opowiedzieć naszemu reporterowi o ważnym temacie czy istotnym problemie? Napisz do ADRIANA na adres: [email protected].

Idź do oryginalnego materiału