Mija kolejny kwartał. CPK, S10, Wyszogrodzka - co wiemy o strategicznych inwestycjach dla Płocka?

1 godzina temu

Rozbudowa ul. Wyszogrodzkiej. Przetarg ma ruszyć lada dzień

Można powiedzieć, iż jest to jedna ze strategicznych inwestycji, w której sprawie dzieje się najwięcej. Przynajmniej o ile mówimy o I etapie tego przedsięwzięcia, czyli odcinku od ul. Armii Krajowej do ul. Harcerskiej wraz ze skrzyżowaniem.

- Aktualnie Gmina Płock prowadzi prace przygotowawcze do ogłoszenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych.

- czytamy w dokumencie przygotowanym na Komisję Inwestycji, Rozwoju i Bezpieczeństwa Miasta.

Przetarg może w zasadzie ruszyć lada dzień.

- W tej chwili projekt umowy został wysłany do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Czekamy na akceptację lub ewentualne poprawki. Chcemy realizować tę inwestycję jak najszybciej, a przetarg najprawdopodobniej ogłosimy w grudniu - przekazał nam Hubert Woźniak z biura prasowego UMP.

Drugi etap, a więc odcinek od skrzyżowania z ul. Harcerską do granic miasta będzie realizowany znacznie później.

Przez ostatni kwartał kilka się w tej sprawie zmieniło. Jedynym krokiem do przodu jest to, iż pod koniec października GDDKiA uzyskała Decyzję Marszałka Województwa Mazowieckiego zatwierdzającą dokumentację geologiczno - inżynierską.

Główną przeszkodą wciąż pozostaje - jak podała Dyrekcja - "pozyskanie odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, bazy i stacje gazu płynnego, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie, które przesądzą o sposobie zabezpieczenia przebiegających pod projektowana drogą rurociągów naftowych lub alternatywnie ich przebudowę w zbliżonej lokalizacji."

Budowa drogi S10. Kluczowa decyzja może zapaść jeszcze w tym roku

Na budowę drogi ekspresowej S10 czekają setki kierowców.

Pod koniec września konsorcjum projektowe opracowało studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, które zostało przyjęte przez Zespół Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych.

Z dokumentu dowiadujemy się, iż na przełomie 2025 i 2026 roku może zapaść jedna z najważniejszych decyzji - wybór ostatecznego wariantu przebiegu drogi.

Pod koniec września starosta Sylwester Ziemkiewicz poinformował, iż najprawdopodobniej to właśnie IV wariant - ten najkorzystniejszy dla Płocka - zostanie zarekomendowany do realizacji. Czy tak będzie? Prawdopodobnie przekonamy się w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

CPK. Płocczanie muszą uzbroić się w cierpliwość

W tym przypadku, niestety, od poprzedniego kwartału nie zadziało się nic, co mogłoby zainteresować płocczan.

Priorytetem jest budowa fragmentu tzw. linii "Y" (Warszawa - CPK - Łódź - Wrocław/Poznań). Przyłączenie Płocka nastąpi najwcześniej po 2035 r.

- Warto podkreślić, iż w tej chwili nie rozważa się zmiany przebiegu głównej linii przez Płock, ale dodatkowe łącznice do innych linii kolejowych, które mogłyby poprawić skomunikowanie miasta – zarówno w ruchu pasażerskim jak i towarowym - czytamy w dokumencie przygotowanym na Komisję.

Aktualnie realizowane są analizy, które mają wykazać m.in. spodziewaną liczba pasażerów, intensywność ruchu czy zgodność parametrów technicznych z realnym
zapotrzebowaniem na liniach budowanych w ramach wariantu "Y". Mają one zakończyć się w pierwszym kwartale 2026 r.

Idź do oryginalnego materiału