Umowa z Wykonawcą P.U.H. „Domax” z Boronowa została zawarta 11.09.2024, a plac budowy dla etapu I i VII został przekazany 01.10.2024r. Etapy te obejmują przebudowę drogi od Ronda Flagi RP do ul. Słowackiego oraz parking przy ul. Słowackiego. Na ich realizacje wykonawca ma 14 miesięcy. Etap X rozpoczął się w grudniu ub.r., w ramach którego powstanie budynek usługowy wraz z przebudowanym parkingiem przy ul. 3 Maja. W kolejnych etapach zostanie przebudowany skwer naprzeciw Urzędu Miasta oraz przebudowana zostanie droga w ul. Kościuszki. . W październiku 2026 roku, zgodnie z umową, prace powinny zostać zakończone. Wartość umowy to 26.743.511,16 zł. Z Polskiego Ładu na to zadanie miasto pozyskało 20 mln zł.O tym, iż centrum Myszkowa przejdzie rewitalizację mówiło się już od kilku lat. Pod koniec 2020 roku rozstrzygnięto konkurs na „Koncepcję architektoniczną rewitalizacji centrum Myszkowa” i wybrano najlepszy pomysł. Odbywał się on pod egidą SARP-u.Ostatecznie wygrał projekt pracowni architektonicznej 4 am Architekci s.c. Tomasz Karpiński, Arkadiusz Wróblewski z Wrocławia. To właśnie na jego bazie powstała dokumentacja projektowa.Rewitalizacja obejmie plac Dworcowy, skwer z pomnikiem Poległym za Ziemię Myszkowską, teren przed Domem Kultury. W projekcie jest dużo zieleni. Uwagę zwraca amfiteatralne zejście do przejścia pod torami i zupełnie inne niż w tej chwili samo przejście. Jest centrum przesiadkowe, nowe pawilony handlowe.Przygotowując projekt architekci musieli uwzględnić warunki finansowe jego realizacji wyznaczone przez miasto: 26-28 mln zł.Podczas publicznej dyskusji architekci omówili swój projekt. M.in. mówili o stworzeniu parku, rynki, gdzie mogą być organizowane np. jarmarki świąteczne. Zwrócili uwagę na dworzec kolejowy, który jest teraz centralnym, ale też "samotnym" atrakcyjnym budynkiem. Proponują zorganizowanie biblioteki publicznej w budynku dawnego dworca PKS--u, który jest objęty nadzorem konserwatora zabytków. Wokół biblioteki byłby "Ogród Miejski".Jedno z pytań do architektów dotyczyło przejścia podziemnego pod torami. W wizualizacji projektu jest to bardzo szerokie przejście, a przecież teraz jest to teraz zupełnie inne przejście, w dodatku już objęte remontem prowadzonym przez PKP za unijne pieniądze.Rozpoczęcia pierwszego etapu budowy spodziewano się na początek 2022 roku.Po wykonaniu większości prac związanych z infrastrukturą techniczną - instalacje wodociągowe, kanalizacyjne, energetyczne - widać pierwsze efekty już na powierzchni. Jest gotowa i przejezdna ulica na placu Dworcowym od ul. Słowackiego do Ronda Flagi, po jednej stronie placu, razem z chodnikiem. Instalowane są latarnie. Ulica i chodnik wyłożone są klasyczną kostką brukową. Na szczęście nie popełniono błędu, z ul. 3 Maja, i nie zastosowaną granitowej kostki łupanej.