Dokładnie dziś mija sto lat od rozpoczęcia budowy linii kolejowej Kalety-Podzamcze. Budowa połączenia Kalety – Herby – Wieluń – Podzamcze miała dla Polski ogromne znaczenie gospodarcze i polityczne.
Była to bardzo ważna inwestycja, ponieważ to po prostu pomogło na zmniejszenie opłat w wyniku wojny celnej jaka była wtedy prowadzona przez Niemcy i po prostu ominięcie korytarzach kluczborskiego. I wtedy właśnie prezydent Stanisław Wojciechowski wraz z ministrem Kazimierzem Tyszką z zarządu Grabskiego podpisali ustawę o budowie normalnotorowej linii kolejowej Kalety – Podzamcze przez Herby Nowe – Wieluń. Budowa tej linii była prowadzona w szybkim tempie, nadzorowana przez rząd. To była budowa wiaduktu nad szosą mirowską w Wieruszowie. w tej chwili w Wieruszowie, a wtedy Podzamcze. To jest bardzo ważna inwestycja, bardzo ważna informacja. Budowa została zakończona, 114 kilometrów, w czasie czternastu miesięcy. Budowniczym tej linii był inżynier Józef Nowkuński. Bardzo dobry człowiek, który po prostu był patriotą, był choćby bardzo dobrym człowiekiem. Ja w swojej tali tradycji o tym właśnie ludziom przypominam, gdy odwiedzają.
– mówił Stanisław Kokot, opiekun Sali Tradycji Magistrali Węglowej Śląsk – Porty imienia inż. Józefa Nowkuńskiego w Herbach Nowych.
Na wrzesień przyszłego roku planowane są obchody 100-lecia budowy wspomnianej linii Kalety-Podzamcze. Nie wykluczone, iż odbędą się w podwieluńskiej Dąbrowie. Ma zostać wybity okolicznościowy medal, zorganizowana wystawa fotograficzna, a ze Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce być może uda się ściągnąć zabytkowy pociąg.