Miliardowe oferty za modernizację stacji w Maksymilianowie. Co się zmieni?

2 dni temu

Trwa badanie ofert złożonych w przetargu na modernizację stacji kolejowej w Maksymilianowie. Zakres prac jest bardzo duży.

O tym jak duże jest to zadanie świadczą złożone oferty w postępowaniu przetargowym. Swoje propozycje złożyło siedem firm. Najtańszą ofertę złożył Strabag – 1 mld 140 mln 623 tys. zł, a najdroższą Intercor – 1 mld 349 mln 768 tys. zł. Co interesujące wszystkie oferty są znacznie poniżej zaplanowanej kwoty przez PKP PLK. Zamawiający zamierzał bowiem przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 1 mld 809 mln 523 tys. zł.

Trwa badanie ofert

– Przetarg dotyczący wyłonienia wykonawcy prac w ramach modernizacji stacji Maksymilianowo znajduje się na etapie oceny złożonych ofert – przekazał nam Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. – Wybór wykonawcy i podpisanie umowy planowane jest do końca III kwartału br. – dodaje.

Ważna stacja dla całego regionu

Stacja w Maksymilianowie (gm. Osielsko) jest ważna z logistycznego punktu widzenia. Krzyżują się tutaj bowiem linie kolejowe nr 201 oraz 131.

Szczegółowa nazwa zadania brzmi: „Zaprojektowanie (w zakresie branży SRK i telekomunikacja) i wykonanie robót dla zadania pn.: „Odcinek 1 – roboty budowlane na linii kolejowej nr 201 stacja Maksymilianowo” w ramach projektu „Prace na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna”.

Jaki zakres prac?

Zakres prac jest olbrzymi. Na stacji przebudowane zostaną trzy perony, które dzięki nowemu przejściu pod torami z windami zapewnią lepszy dostęp do kolei dla podróżujących w kierunku Bydgoszczy i Trójmiasta. Zmieni się układ torowy dla linii nr 201 i 131. Przebudowane będą tory o łącznej długości 38 km. Powstanie bezkolizyjne skrzyżowanie wielopoziomowe dla wspomnianych linii. Będą nowe mosty i wiadukty. Sprawny i bezpieczny przejazd pociągów zapewnią nowe urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym oraz sieć trakcyjna.

Firma, która wygra przetarg będzie miała cztery lata i trzy miesiące na zrealizowanie inwestycji.

Element większego zadania

Warto zaznaczyć, iż to element dużo większego zadania. Prace na stacji Maksymilianowo odbędą się w ramach modernizacji linii nr 201. Inwestycja poprawi połączenia pasażerskie Trójmiasta i Kaszub z woj. kujawsko – pomorskim. W ramach projektu zaplanowano przebudowę istniejących stacji oraz przystanków między Maksymilianowem a Gdynią, budowę nowych przystanków, dobudowę drugiego toru na odcinku Maksymilianowo – Gdańsk Osowa i trzeciego toru na odcinku Gdańsk Osowa – Gdynia Główna oraz elektryfikację odcinków linii objętych modernizacją. Po zakończeniu inwestycji zwiększy się prędkość pociągów pasażerskich do 160 km/h oraz towarowych do 120 km/h na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna, z kolei na odcinku Kościerzyna – Gdynia Główna pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 140 km/h, a towarowe do 100 km/h (obecnie prędkość pociągów pasażerskich w zależności od odcinka wynosi 30-120 km/h, a pociągów towarowych 30-90 km/h).

Idź do oryginalnego materiału