Młodzi konsumenci głównie stawiają na dyskonty. Supermarkety i hipermarkety tracą na znaczeniu

pultusk24.pl 2 godzin temu
​​​​​​​Ponad 63% Polaków w wieku 18-25 lat wskazuje dyskonty jako format, w którym najczęściej robi bieżące zakupy. Postawa ta dotyczy przede wszystkim osób z miesięcznym dochodem netto w przedziale 1000-2999 zł, z wykształceniem średnim oraz z miast liczących przeszło 500 tys. mieszkańców. Na kolejnych miejscach w zestawieniu znajdują się supermarkety, hipermarkety oraz sieci convenience, które łącznie zebrały blisko 23%. Są też ankietowani kupujący we wszystkich formatach po trochu – 5,6%. Swoich zwolenników mają również małe sklepy osiedlowe – 5%. Dzięki badaniu współautorstwa Hybrid Europe znamy typy sklepów, w których młodzi Polacy najczęściej robią codzienne zakupy. 63,3% z ponad 800 ankietowanych w wieku 18-25 lat wybiera dyskonty. Badanie zostało przeprowadzone metodą internetową.


– Prezentowany wynik nie jest zaskoczeniem. Ten format od wielu lat zdominował rynek FMCG. Choć dyskonty utraciły swoje pierwotne cechy, to w zamian oferują stosunkowo szeroki, optymalny asortyment, wspierany licznymi promocjami i programami lojalnościowymi. Poza tym dyskonty są łatwo dostępne, wypełniając rolę placówek proximity – bliskich, wygodnych i stosunkowo niedrogich. Budżety badanej grupy są na ogół skromne – komentuje Andrzej Wojciechowicz, ekspert Komisji Europejskiej i firmy doradczej FMCG Business Consulting.


Jak przekonuje Adam Iwiński z Hybrid Europe, ekspert rynku nowych technologii i rynku retailowego, dyskonty już dawno stały się naturalnym wyborem młodych. Jest to b
Idź do oryginalnego materiału