Mniej pociągów, więcej pytań – nowy rozkład jazdy budzi kontrowersje

3 tygodni temu
W obliczu trwającej modernizacji węzła katowickiego oraz planowanych inwestycji na kolejowej mapie południowej Polski, projekt nowego rozkładu jazdy przewoźników regionalnych, w tym Kolei Śląskich, zaplanowany na wrzesień 2026 roku, wywołuje niemałe emocje. Zmiany – choć częściowo zrozumiałe – rodzą pytania o logikę ich wdrożenia, zwłaszcza w kontekście dostępności połączeń w Beskidach.

Katowice–Żywiec: mniej bezpośrednich połączeń, więcej przesiadek

Najwięcej kontrowersji budzi redukcja liczby bezpośrednich pociągów z Katowic do Żywca. w tej chwili na tej trasie kursują 24 pary składów Kolei Śląskich dziennie – według nowego projektu będzie ich zaledwie 17. Jednocześnie na odcinku Bielsko-Biała–Żywiec ma jeździć aż 22 pociągi. To oznacza, iż coraz więcej pasażerów będzie musiało przesiadać się w Bielsku-Białej, co nie tylko wydłuża czas podróży, ale i zmniejsza komfort podróży.

Kuriozalne są również przypadki, gdy pociągi osobowe koń
Idź do oryginalnego materiału