Most na Wiśle w Sandomierzu – inwestycja na finiszu

1 dzień temu
Zdjęcie: Budowa mostu na Wiśle w Sandomierzu / źródło: GDDKiA


Budowa nowego mostu na Wiśle w Sandomierzu, w ciągu drogi krajowej nr 77, wchodzi w decydującą fazę. Gotowa jest już stalowa konstrukcja, ułożono chodniki i zamontowano bariery. Inwestycja ma zostać zakończona do jesieni, a przejezdność planowana jest na przyszły rok – po oddaniu węzła komunikacyjnego.

Budowa mostu na Wiśle w Sandomierzu wkracza w decydującą fazę. Gotowa jest już konstrukcja. Ułożone zostały też chodniki, zamontowano nowe bariery i ustawiono słupy oświetleniowe – poinformowała Małgorzata Pawelec-Buras, rzecznik kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

– Dotychczas wykonano również kanał i chodnik technologiczny oraz dylatację. w tej chwili wykonywana jest izolacja na jezdni, po czym rozpocznie się układanie warstw nawierzchni. Prace powinny zostać zakończone do jesieni, ale przejezdny będzie w przyszłym roku, po wybudowaniu węzła w prawobrzeżnej części miasta – wyjaśnia rzeczniczka.

Węzeł pozwoli na skomunikowanie dwóch mostów: w tej chwili użytkowanego, oddanego do ruchu w 2011 roku, oraz nowego obiektu – z drogą krajową nr 77 i nowym przebiegiem drogi wojewódzkiej nr 723.

Nowa konstrukcja mostu w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik – Sandomierz – Stalowa Wola zastąpi obiekt z 1953 roku, który został rozebrany po 70 latach użytkowania.

Sama stalowa konstrukcja przeprawy waży około 1300 ton i składa się z 82 elementów, które były zespalane przez kilka miesięcy – częściowo w wytwórni wykonawcy, częściowo na placu budowy oraz już po zamontowaniu na podporach pomocniczych. Łączna powierzchnia zmontowanych elementów to około 17 tysięcy metrów kwadratowych.

Po wybudowaniu mostu i węzła, sandomierska przeprawa przez Wisłę w ciągu DK77, stanowiąca ważne połączenie komunikacyjne między województwem świętokrzyskim a Podkarpaciem, będzie dwujezdniowa. Ruch będzie się odbywał dwoma mostami.



Idź do oryginalnego materiału