Mosty, wiadukty, tunele! Nowy Sącz sercem kolejowej modernizacji Polski [Zdjęcia]

1 dzień temu

Nowy Sącz jest świadkiem jednej z największych inwestycji kolejowych w Polsce. Modernizacja linii nr 104 z Nowego Sącza do Chabówki nabiera tempa – a my możemy na bieżąco obserwować spektakularne zmiany, które dzieją się tuż obok nas. Najnowsze zdjęcia z czerwca 2025 roku dokumentują postępy na terenie miasta.

Nowe wiadukty, mosty i infrastruktura w sercu miasta

W Nowym Sączu prowadzone są m.in. prace przy budowie nowego mostu nad Dunajcem, przebudowie skrzyżowań bezkolizyjnych (m.in. w rejonie ul. Kolejowej, Asnyka i Krakowskiej) oraz wznoszeniu potężnych murów oporowych i nasypów. W ramach inwestycji powstaje również nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym, które znacząco usprawni zarządzanie ruchem na tej trasie.

Nowy Sącz – istotny punkt na kolejowej mapie kraju

Modernizacja odcinka Nowy Sącz – Klęczany realizowana jest przez konsorcjum Torpol S.A. i Intop Warszawa. Wartość tych robót sięga miliarda złotych, a zakończenie głównych prac planowane pozostało w 2025 roku. Całość inwestycji wpisuje się w wielki projekt „Podłęże – Piekiełko”, który docelowo zmieni oblicze podróży w południowej Małopolsce. Na dalszym odcinku – między Limanową a Klęczanami – trwa budowa najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce, w Pisarzowej. Jego długość to prawie 4 km, a wykonawcą jest konsorcjum Budimex i Gülermak. Termin zakończenia tych prac to rok 2026.

Szybciej, bezpieczniej i bardziej komfortowo

Dzięki modernizacji czas przejazdu pociągiem z Krakowa do Nowego Sącza skróci się do ok. 60 minut, a do Zakopanego – do 90 minut. Linia będzie w pełni zelektryfikowana, z nowymi przystankami, peronami i całkowicie zmodernizowaną infrastrukturą. To nie tylko ogromny skok technologiczny, ale także szansa na rozwój całego regionu. Pełne szczegóły projektu i aktualności dostępne są na stronie: www.podleze-piekielko.pl. Warto śledzić postępy – bo to historia, która dzieje się na naszych oczach.

default
default
default
default
default
default
default
default
default
default
default
default
default
default
default
default
default
default
default

Idź do oryginalnego materiału