
Nowe, elektryczne Renault 4 w kapitalny sposób łączy stylistykę nawiązującą do oryginalnego modelu z nowoczesną techniką. Renault właśnie podało ceny i specyfikację „czwórki”, którą można już u nas zamawiać.
Renault stawia w tej chwili przede wszystkim na rozwój dwóch grup samochodów osobowych – hybrydowych (głównie tzw. samoładujących się, ale także typu plug-in) oraz aut elektrycznych. Do gamy tych drugich dołączył niedawno miejski hatchback 5 (który nota bene został świetnie przyjęty i stał się prawdziwym hitem sprzedażowym), a teraz rynkowy debiut świętuje Renault 4.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowe-renault-4-e-tech-electric-pierwsza-jazda-wymiary-wersje-prowadzenie-zasieg-kiedy-w-polsce,aid,5242Dwa napędy
Renault 4 jest bardzo blisko spokrewnione z „piątką”, choć na pierwszy rzut oka kilka na to wskazuje. Oba modele dzielą płytę podłogową AmpR przeznaczoną dla aut elektrycznych, z tym iż „czwórka” ma o 8,4 cm większy rozstaw osi (262,4 do 254 cm), jest też dłuższa o 22,1 cm (mierzy 414,3 cm) i dysponuje wyraźnie większym prześwitem (18,1 do 14,5 cm). Ponadto ma o 5,4 cm większą wysokość (155,2 cm bez relingów, a 157,2 cm z relingami) i jest o 2,2 cm szersza (179,6 cm).
Wszystko to sprawia, iż choć przez cały czas jest autem niewielkim, to bardziej wszechstronnym (m.in. za sprawą pojemnego bagażnika, mającego od 420 do 1405 l). Generalnie model 5 jest odpowiednikiem Clio w tradycyjnej gamie Renault, zaś „czwórce” najbliżej do Captura.
https://magazynauto.pl/testy/przebojowe-renault-captur-po-liftingu-w-tescie-wersja-z-najmocniejszym-158-konnym-silnikiem,aid,4490Renault 4 jest oferowane w dwóch wersjach napędowych. Oto ich podstawowe parametry:
- 120 KM, 225 Nm, akumulator 40 kWh, moc ładowania DC do 80 kW, zasięg 300 km, przyspieszenie 0-100 km/h w 9,2 s, prędkość maksymalna 150 km/h
- 150 KM, 245 Nm, akumulator 52 kWh, moc ładowania DC do 100 kW, zasięg 400 km, przyspieszenie 0-100 km/h w 8,2 s, prędkość maksymalna 150 km/h
Trzy wersje, sensowne ceny
„Czwórka” jest sprzedawana w trzech wersjach wyposażenia: Evolution (jedyna dla 120-konnego silnika), Techno oraz Iconic. Ceny są o 9 tys. zł wyższe niż w przypadku analogicznych odmian silnikowych/wyposażeniowych Renault 5. Poniżej pełen cennik nowego Renault 4:
- 120 KM Evolution: 129 900 zł
- 150 KM Evolution: 142 900 zł
- 150 KM Techno: 151 900 zł
- 150 KM Iconic: 160 900 zł
Oto najważniejsze elementy wyposażenia poszczególnych wersji:
Evolution
- system multimedialny openR link
- kolorowy, cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów 7"
- światła Full LED
- funkcja inteligentnej zmiany prędkości (ISA)
- automatyczny hamulec postojowy
- czujniki parkowania tyłem
- kamera cofania
- klimatyzacja automatyczna, jednostrefowa
- fotele przednie sterowane manualnie w 6 kierunkach dla kierowcy i 4 dla pasażera
- pompa ciepła
- felgi stalowe 18" z kołpakami
Techno (dodatkowo do Evolution):
- tapicerka „dżinsowa” pochodząca w 100% z recyklingu
- kolorowy, cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów 10,25"
- ładowarka indukcyjna
- system multimedialny openR Link 10,1" z wbudowanymi usługami Google, Arkamys
- fotele przednie sterowane manualnie w 6 kierunkach dla kierowcy i pasażera
- lusterka elektrycznie sterowane i składane, podgrzewane
- aktywny regulator prędkości (i-ACC)
- automatyczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold
- relingi dachowe
- felgi aluminiowe 18"
Iconic (dodatkowo do Techno):
- tapicerka materiałowa z eko-skóry pochodząca z recyklingu łączona z szarą tkaniną
- fotele regulowane w 6 kierunkach i elektryczna regulacja lędźwiowa dla kierowcy
- wielokolorowe oświetlenie nastrojowe
- czujniki parkowania przednie, tylne, boczne plus system parkowania bez użycia rąk
- podgrzewane fotele
- podgrzewana kierownica


