Pojazd pozwolili na ustawianie wagonów w halach i przestawianie ich pomiędzy różnymi stanowiskami roboczymi.
Pociągnie składy o masie 300 ton
- Ciągnik wygląda niepozornie. Jest to dość niewielki, w porównaniu z wagonem, pojazd w kształcie prostopadłościanu. Jego możliwości są jednak imponujące. Parametry trakcyjne pozwalają mu na ciągniecie składu pojazdów o masie choćby do 300 ton
- informuje Piotr Wasiak, rzecznik prasowy MPK Łódź.
Nowy nabytek MPK Łódź może poruszać się zarówno po drodze, jak i torowisku. Wyposażony jest w dwa komplety kół- stalowe, umożliwiające jazdę po szynach, a także gumowe koła napędowe.
- Maszyna do tego jest bardzo zwrotna. Może obrócić się wokół własnej osi, jeździć bokiem lub skośnie dzięki czemu można łatwo nią manewrować choćby w ograniczonej przestrzeni
- dodaje Wiasiak.
Pojazd jest sterowany dzięki pilota. Zasila go energia elektryczna, gromadzona w dwóch akumulatorach. Dzięki temu może działać tam, gdzie nie ma sieci trakcyjnej, np. w niektórych halach naprawczych.
https://tulodz.pl/lodzkie/zbuduja-gigantyczna-fabryke-samochodow-elektrycznych-produkowac-beda-12-tys-aut-rocznie-zdjecia/aKFz13VJ0XsrkoipRTUFZajezdnia na Helenówku zatrudni ponad 200 osób
Przypomnijmy, iż na terenie dawnej zajezdni Helenówek powstaje nowoczesny Zakład Techniki MPK Łódź. Budynek już stoi. Wykonywane są prace wykończeniowe. Zatrudnionych w nim będzie 200 pracowników produkcji i 25 osób z administracji.
Inwestycja ma być gotowa w drugiej połowie roku.
https://tulodz.pl/mpk-lodz/co-naprawde-dzieje-sie-w-zajezdni-tramwajowej-mpk-na-helenowku/uinwpj3Gs5aioBPL2FCA