MPK Lublin ogłasza wielki przetarg! Planuje na to przeznaczyć kilkadziesiąt milionów złotych

5 godzin temu
Zdjęcie: Trolejbusy oczekujące na przystanku przy Ogrodzie Saskim i jadący autobus


🔌 Ciche, ekologiczne i komfortowe

Nowe trolejbusy, które mają trafić do Lublina, będą miały standardową długość 12 metrów.

Jak podkreśla MPK, wszystkie pojazdy muszą spełniać nowoczesne standardy:

  • niskopodłogowa konstrukcja ułatwiająca wsiadanie,
  • przestrzeń przystosowana do przewozu osób z niepełnosprawnościami,
  • klimatyzacja w całym pojeździe,
  • monitoring i głosowa zapowiedź przystanków,
  • biletomaty oraz bramki do zliczania pasażerów,
  • miejsce i udogodnienia dla osób podróżujących z rowerami.

Każdy z nowych trolejbusów ma pomieścić co najmniej 76 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących.

Zobacz również

MPK Lublin ogłasza wielki przetarg! Planuje na to przeznaczyć kilkadziesiąt milionów złotych

Lubelska Giełda Staroci już w niedzielę! Odkryj skarby z przeszłości na Placu Zamkowym

Weekendowa pułapka dla kierowców w Lublinie! Most nieprzejezdny do wieczora

Brak prądu w woj. lubelskim 24.05.2025 – lista miejscowości

💶 Zakup z unijnym wsparciem

Zakup 20 trolejbusów będzie możliwy dzięki środkom unijnym z programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021–2027.

W ramach działania „Niskoemisyjny transport miejski” Lublin otrzymał na ten cel 47,6 mln zł dofinansowania.

Inwestujemy w rozwój ekologicznego transportu zbiorowego, który jest nie tylko przyjazny środowisku, ale też coraz bardziej komfortowy dla pasażerów – podkreśla MPK w oficjalnym komunikacie.

📅 Przetarg już trwa

Postępowanie przetargowe zostało ogłoszone 23 maja 2025 roku.

Oferty od producentów będą przyjmowane do 23 czerwca.

Jeśli procedura przebiegnie bez zakłóceń, dostawy mogą rozpocząć się w przyszłym roku.

Zeroemisyjna flota

Nowe trolejbusy mają wesprzeć modernizację floty i przyczynić się do ograniczenia emisji spalin w mieście.

Lublin jest jednym z niewielu polskich miast, w których trolejbusy przez cały czas są aktywnie rozwijanym segmentem transportu miejskiego.

Idź do oryginalnego materiału