Zamówione pojazdy będą wyposażone w baterie najnowszej generacji, umożliwiające osiąganie dużych zasięgów przy ładowaniu jedynie w zajezdni, po zakończeniu kursów. Dzięki temu ich eksploatacja będzie wygodna i w pełni bezemisyjna. Jak informuje spółka, podobnie jak pozostałe autobusy w taborze, nowe „elektryki” będą posiadały udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, monitoring oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej.
W ramach przetargu MPK Poznań przewidziało także prawo opcji na zakup dodatkowych dziewięciu takich samych pojazdów. Najkorzystniejszą ofertę złożył Solaris Bus & Coach, wielkopolski producent autobusów, który będzie odpowiedzialny za realizację zamówienia.
Inwestycja wpisuje się w projekt „Obniżenie wykorzystania paliw emisyjnych w taborze MPK Poznań Sp. z o.o. dzięki dostawie autobusów elektrycznych, w tym z napędem wodorowym, oraz niezbędnej infrastruktury”, finansowany w ramach Inwestycji G 1.3.2 „Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy)”. Na realizację przedsięwzięcia przyznano prawie 100 mln zł dofinansowania.
Poznań sukcesywnie rozwija ekologiczny tabor autobusowy. w tej chwili w MPK eksploatowanych jest około 330 autobusów, w tym 58 pojazdów elektrycznych zasilanych bateriami oraz 25 autobusów wodorowych. W ostatnich miesiącach spółka podpisała także umowy na dostawę 17 przegubowych autobusów elektrycznych oraz 9 autobusów wodorowych.
Nowe inwestycje w zeroemisyjny transport mają nie tylko ograniczyć emisję spalin w mieście, ale także poprawić komfort podróżowania i unowocześnić komunikację miejską w stolicy Wielkopolski.