MPWiK w Bochni odpowiada na zarzuty dotyczące zakupu samochodu

23 godzin temu

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Bochni sp. z o.o. wydało dziś oświadczenie w sprawie publikacji jednego z lokalnych portali internetowych dotyczącej zakupu samochodu marki Skoda Kodiaq. Spółka stanowczo zaprzecza, jakoby pojazd został nabyty dla prywatnych potrzeb prezesa i podkreśla, iż wszystkie zakupione auta służą wyłącznie do celów służbowych. MPWiK wystosował żądanie sprostowania.

Po pojawieniu się w przestrzeni publicznej informacji o zakupie samochodu próbowaliśmy uzyskać komentarz prezesa spółki, jednak w tej chwili przebywa on na urlopie. Dziś natomiast wydano oficjalne oświadczenie w tej sprawie, które rozesłano do mediów.

„Przekazane opinii publicznej informacje dotyczące zakupu pojazdu marki Skoda Kodiaq były nierzetelne, tendencyjne oraz w części oparte na nieprawdziwych informacjach lub domysłach” – czytamy w oficjalnym stanowisku MPWiK, podpisanym przez prokurenta Marka Szewczyka. Spółka jednoznacznie kwestionuje tezy sugerujące, jakoby prezes kupił pojazd do prywatnego użytku.

W oświadczeniu podkreślono, iż „wymiana floty samochodowej była przewidziana w planie remontów i inwestycji na 2024 rok oraz zatwierdzona przez Radę Nadzorczą już w styczniu ubiegłego roku, gdzie przewidywano przeznaczenie kwoty 450 tys. zł netto na zakup samochodów dla potrzeb bieżącej działalności spółki”.

Zaznaczono również: „Zarządzeniem Nr 2/2024 poprzedniego Prezesa Zarządu spółki p. Zbigniewa Rachwała we wrześniu 2024 roku rozpoczęto wprowadzanie procedury postępowania o udzielenie zamówienia”.

„Samochód marki Skoda Kodiaq jest używany do załatwiania spraw służbowych nie tylko przez Zarząd Spółki, ale również przez kadrę kierowniczą, gdy zachodzi taka potrzeba” – wskazano w komunikacie.

MPWiK przypomniało także, iż wymiana pojazdów była konieczna ze względu na ich zaawansowany wiek. Wypunktowano, iż nowa flota zastąpiła wysłużone pojazdy, w tym:

  • Fiat Punto (2006, 158 270 km) – zastąpiony przez Skodę Kodiaq,
  • Fiat Fiorino (2008, 450 664 km) – zastąpiony przez Toyotę Procity Long,
  • Fiat Fiorino (2008, przeznaczony do zezłomowania) – zastąpiony drugim egzemplarzem Toyoty Procity Long,
  • Ford Transit Furgon (2002, 410 210 km, przeznaczony do zezłomowania) – zastąpiony przez Renault Furgon Brygadówka.

Na miejskiej stronie internetowej, gdzie również opublikowano oświadczenie spółki, podkreślono, iż podjęcie decyzji o wymianie części floty samochodów przed okresem zimowym spowodowane było koniecznością zapewnienia ciągłości usług 24h/dobę przez 7 dni w tygodniu, wysokimi kosztami napraw i awaryjnością starych, wyeksploatowanych pojazdów, z których część podlegała zezłomowaniu, wreszcie bezpieczeństwem w ruchu drogowym, zarówno dla pracowników, jak i innych uczestników ruchu drogowego.

Spółka zapewniła, iż proces przetargowy był otwarty dla wszystkich oferentów (to odniesienie do podanej w publikacji informacji, iż przetarg został ograniczony do salonów w promieniu 50 km – tymczasem zapis w specyfikacji przetargowej mówił, iż wykonawca ma dostarczyć samochód do siedziby MPWiK, albo ewentualnie zamawiający dopuszcza własny odbiór pojazdu z siedziby wykonawcy podwykonawcy/dealera w promieniu 50 km).

„Wszystkie samochody zostały zakupione w celach służbowych i w takich celach są wykorzystywane” – podkreślono w oświadczeniu zaznaczając też, iż „wszystkie posiadają standardowe wyposażenie w swojej klasie”.

Z przekazanych przez MPWiK informacji wynika, iż spółka zażądała sprostowania „nierzetelnych, tendencyjnych oraz w części opartych na nieprawdziwych informacjach lub domysłach informacji”.

Idź do oryginalnego materiału