„Muzyka łączy WSZYSTKICH”. Dzień Polskiej Muzyki w Polskim Radiu RDC!

4 godzin temu

Dzisiaj jest Dzień Polskiej Muzyki — okazja do podziękowania twórcom muzycznym i autorom za ich pracę, a także zwiększenia świadomości na temat znaczenia muzyki dla kultury i gospodarki. To także dzień promocji polskiej muzyki.

Polskie Radio RDC przyłączyło się do ogólnokrajowej kampanii społecznej „Dzień Polskiej Muzyki”. Wraz z mediami uczestniczącymi w akcji organizatorzy pragną zachęcić do częstszego słuchania polskiej muzyki. Tego dnia pragną podziękować artystom i twórcom za ich pracę i za utwory, które dla nas tworzą.

„Dzień Polskiej Muzyki to także święto autorek i autorów. To oni tworzą dla nas niezapomnianą muzykę i teksty - piosenki, które często towarzyszą nam przez lata, w chwilach euforii i wzruszeń. Dlatego wspieramy akcję już od 4 lat i bardzo się cieszymy, iż takie święto powstało” - mówi Miłosz Bembinow, prezes Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.

Z miłości do polskiej muzyki

Jak pokazują dane, Polacy kochają polską muzykę i wyrazili tę miłość, słuchając jeszcze więcej muzyki w streamingu, rozgłośniach radiowych, na koncertach i na nośnikach fizycznych. W pierwszej połowie tego roku Polacy kupili aż o ponad 74% więcej płyt CD i winyli z polską muzyką niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Ta miłość fanów do muzyki przekłada się na rozwój całego rynku kolejny rok z rzędu. Polska w ciągu zaledwie 5 lat awansowała z 22. na 18. miejsce największych rynków fonograficznych świata, a jak pokazują prognozy, mamy potencjał do podbijania kolejnych miejsc.

Przesłaniem kampanii jest współpraca: „Muzyka łączy WSZYSTKICH”. W Dniu Polskiej Muzyki niezmiennie podkreślamy, iż muzyka jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia i współpracy, a także kluczem do pokonywania wielu przeciwności.

„Tę jednoczącą siłę muzyki możemy odczuć szczególnie teraz, w tym trudnym dla południowo-zachodnich regionów Polski okresie. Dziś podobnie jak w 1997 r. polscy Artyści wspólnie nagrali utwór „Moja i Twoja nadzieja”, by nieść otuchę wszystkim dotkniętym kataklizmem oraz zjednoczyć całe społeczeństwo wokół misji solidarności i niesienia pomocy potrzebującym” - mówią organizatorzy kampanii.

Jak co roku, główną osią kampanii są rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne, w których tego dnia już po raz szósty będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle, a w wybranych stacjach przez cały dzień. Będzie można także posłuchać audycji z wyjątkowymi muzycznymi gośćmi, a także dowiedzieć się wielu ciekawostek o polskiej muzyce i rodzimym rynku muzycznym.

Organizatorem kampanii jest Fundacja EMPOWER POLAND oraz Stowarzyszenie Autorów ZAiKS. Kampania odbywa się pod patronatem Narodowego Centrum Kultury.

Polskiego Radia RDC można słuchać w Warszawie na 101 FM, w pasmach lokalnych oraz online na rdc.pl/player.

Idź do oryginalnego materiału