MZK chce wyleasingować 12 nowych autobusów. Trwa przetarg

1 dzień temu

Miejskie Zakłady Komunikacyjne tym razem nie chcą kupić, a wyleasingować 12 autobusów przegubowych napędzanych silnikiem Diesla.

Miejski przewoźnik od miesięcy testuje autobusy elektryczne czy hybrydowe, jednak po raz kolejny podejmuje próbę pozyskania autobusów zasilanych olejem napędowym. Przypomnijmy, iż rok wcześniej ogłoszono przetarg na zakup 12 pojazdów, ale w postępowaniu nie wziął udziału żaden z dostawców.

Teraz MZK zmienia taktykę i rozpisał postępowanie na dostawę tuzina fabrycznie nowych przegubowców w ramach leasingu na siedem lat. Pojazdy mają spełniać normę EURO VI, a wykonawca w okresie obowiązywania gwarancji ma dostarczać nowe części zamienne. Z dniem zapłaty ostatniej raty leasingowej i zapłaty ceny sprzedaży wynoszącej złotówkę autobusy staną się własnością MZK. Czas trwania leasingu każdego pojazdu rozpocznie się od daty odbioru każdego z nich.



Zgodnie z dokumentacją przetargową, pojazdy mają zostać dostarczone mniej więcej po 10-11 miesiącach od zawarcia umowy. W postępowaniu mogą wziąć udział firmy, które w ciągu trzech lat dostarczyły co najmniej 10 sztuk autobusów przegubowych maksymalnie w dwóch kontraktach.

MZK czeka na oferty firm do 8 sierpnia (termin może ulec zmianie). Przy ich ocenie wzięte pod uwagę będą trzy czynniki: cena (82%), materiał lub wykonanie konstrukcji nadwozia i poszycia (15%) oraz liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi (3%).

Idź do oryginalnego materiału