Pasażerowie Kolei Dolnośląskich wybierający siew podróż muszą zapoznać się z jesiennym rozkładem jazdy, który z końcem sierpnia zaczął obowiązywać na kolei. Zmiany obowiązywać będą do 25 października tego roku.
Letni rozkład jazdy przestał obowiązywać 31 sierpnia. Koleje Dolnośląskie wprowadziły kilka podstawowych zmian, zawieszone zostały między innymi kursy nad morze. Jednak wciąż pasażerowie mogą korzystać z wielu atrakcyjnych kierunków podróży nie tylko na Dolnym Śląsku, ale również poza jego granicami.
Teraz w rozkładzie wprowadzono drobną korektę związaną m.in. z remontami na licznych liniach. Gdzie czekają nas zamknięcia?
Autobusy zamiast pociągów – na których trasach znajdą się utrudnienia?
PKP PLK przede wszystkim będzie kontynuować remont linii podsudeckiej – jednej z najważniejszych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, łączącej Legnicę z Jaworem, Strzegomiem, Jaworzyną Śląską, Świdnicą, Dzierżoniowem i Ząbkowicami Śląskimi. W obecnym rozkładzie jazdy zamknięcie dotyczyło odcinka Legnica – Jawor, teraz prace przeniosą się dalej.
– Czas przejazdu na linii z Legnicy do Jaworzyny Śląskiej i dalej: do Świdnicy, będzie krótszy, przez co bardziej atrakcyjny dla pasażera. Zamówiliśmy też nowe pojazdy spalinowe, również z myślą o tej linii, przy której żyją setki tysięcy Dolnoślązaków i które w połączeniu z inwestycjami PKP PLK pozwolą nam z czasem na polepszenie oferty na linii wiodącej przez Jawor, Świdnicę, Dzierżoniów i Ząbkowice Śląskie – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.
Dlatego w różnych okresach i różnej konfiguracji na odcinkach m.in. z Jawora do Rogoźnicy, Legnicy do Rogoźnicy czy Jaworzyny do Jawora będą kursować za niektóre lub wszystkie pociągi autobusy.
– Przystanki autobusowe zlokalizowane są tak blisko stacji, jak to tylko możliwe. Jednocześnie pomocą zawsze służą nasi konduktorzy. Na linii podsudeckiej prosimy o regularne sprawdzanie swojego połączenia przed podróżą, czy będzie ono realizowane pociągiem, czy autobusem – mówi Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich.
Czasowe zamknięcia i podróż autobusem czeka również pasażerów na linii Lubań Śląski – Goerlitz (11-15 września), Zgorzelec – Goerlitz (10-24 września) czy dla trzech z 30 par połączeń z Kątów Wrocławskich z Wrocławiem (na odcinku Kąty Wrocławskie – Smolec). Wynika to z przebudowy rozjazdów na stacji Kąty Wrocławskie, co zmniejszyło przepustowość na tym odcinku.
Kończą się remonty prowadzone przez Czechów na odcinku Szklarska Poręba – Liberec. Od końca września autobusy pojadą na krótszych niż dotychczas odcinkach. Remont niedługo dobiegnie końca, a czas przejazdu pociągów Szklarska Poręba – Liberec ma się po nim skrócić.
Do Karpacza w nowym rozkładzie jazdy codziennie będzie kursować 12 par połączeń. Zwiększa się liczba par o dodatkowy pociąg z Wrocławia do Trzebnicy. Korekcie ulegają niektóre odjazdy popularnych pociągów, co ma na celu lepsze skomunikowanie na stacjach węzłowych – chociażby o kilka minut zmieni się rozkład pociągu Wilhelm Rotkiewicz, a więc popularnym połączeniu powrotnym z pracy z Wrocławia w kierunku Świdnicy i Bielawy.
Przypominamy, iż w tym roku to nie ostatnie zmiany. W grudniu dolnośląską kolej czeka kolejna rewolucja. Wtedy do rozkładu jazdy Kolei Dolnośląskich dołączą nowe połączenia KD, w tym: Wrocław – Oława – Brzeg oraz Wrocław – Oleśnica – Bierutów – Namysłów.
Szczegółowy rozkład jazdy uwzględniający wrześniową korektę znajduje się na stronie www.kolejedolnoslaskie.pl w zakładce ROZKŁADY I BILETY.