Podkarpacie. Remont linii kolejowych
Rozpoczęto pierwszy etap robót na odcinkach Sandomierz – Chmielów (LK25) oraz Sobów – Zbydniów (LK74). Inwestycja o wartości ponad 900 mln zł obejmuje kompleksową przebudowę torów, przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych, a także budowę nowych peronów na 13 stacjach i przystankach.
Dzięki projektowi podróże staną się szybsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe.
Modernizacja 66 km linii kolejowych w ramach kluczowego projektu
Zakres przedsięwzięcia obejmuje modernizację trzech linii kolejowych: nr 25, 74 i 78, na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew. Łącznie prace obejmują 66 kilometrów torów.
Zakończenie inwestycji planowane jest do II kwartału 2028 roku.
Modernizacja kolei na Podkarpaciu wspiera rozwój transportu
Projekt stanowi istotny element unowocześniania infrastruktury kolejowej w regionie. Modernizowane odcinki umożliwią powrót pociągów pasażerskich na trasie Padew – Chmielów oraz Sandomierz – Grębów. Inwestycja przyczyni się do ulepszenia transportu zbiorowego, ograniczenia emisji i poprawy jakości życia mieszkańców Podkarpacia.
Rozpoczęcie zasadniczych prac na odcinkach Sandomierz – Chmielów i Sobów – Zbydniów
Na przełomie listopada i grudnia wykonawca rozpoczął najważniejsze prace budowlane. w tej chwili prowadzone są roboty demontażowe, obejmujące usuwanie starych szyn, podkładów, sieci trakcyjnej oraz urządzeń elektroenergetycznych i systemów sterowania ruchem. Działania te przygotują teren pod budowę nowej infrastruktury kolejowej. Na placu budowy zgromadzono już niezbędne materiały.
Nowa infrastruktura poprawi bezpieczeństwo i skróci czas przejazdu
Projekt zakłada budowę nowych torów, modernizację sieci trakcyjnej oraz przebudowę obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo-drogowych. Dzięki pracom prędkość maksymalna pociągów pasażerskich zwiększy się do 120 km/h, a towarowych do 110 km/h.
Skróceniu ulegnie również czas podróży:
-
między Sandomierzem a Padwią – o ok. 10 minut,
-
dla pociągów Intercity na odcinkach Stalowa Wola Rozwadów – Sobów i Sobów – Padew – o ok. 13 minut.
13 nowych i zmodernizowanych peronów dla wygodnych i dostępnych podróży
Ważnym elementem inwestycji będzie modernizacja peronów na stacjach i przystankach:
Tarnobrzeg, Tarnobrzeg Sobów, Tarnobrzeg Ocice, Tarnobrzeg Olszynka Grębów, Chmielów, Wielowieś, Dąbrowica Małopolska, Turbia, Kępie Zaleszańskie, Zbydniów, Skopanie, Padew Narodowa.
Nowe perony zostaną wyposażone w:
-
pochylnie i oznakowania dotykowe poprawiające dostępność,
-
wiaty i ławki zapewniające komfort oczekiwania,
-
gabloty z rozkładami jazdy ułatwiające orientację podróżnym.
Kompleksowe prace projektowe i budowlane w ramach dużego projektu infrastrukturalnego
Zadanie obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej oraz przeprowadzenie pełnego zakresu robót budowlanych. Realizacja odbywa się w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew”, który znacząco wpłynie na rozwój komunikacji kolejowej w regionie.

![Ulica Dobrego Pasterza otwarta! Koniec utrudnień dla kierowców? [ZDJĘCIA, VIDEO]](https://cowkrakowie.pl/wp-content/uploads/2025/12/dobregopasterza1.jpg)





![Mikołajkowy prezent dla warszawiaków. Ruch wraca na ulicę Banacha [SPRAWDŹ]](https://www.rdc.pl/brepo/panel_repo/2025/12/03/8vnyzj/cover-620-314-tramwaj-banacha.jpg)





