Na połączenia z tego numeru trzeba uważać. Bo można dużo stracić

5 godzin temu
732 202 060. To numer telefonu – jak podaje Wp.pl – z którego ktoś wydzwania w sprawie rzekomo zaciągniętych kredytów i wynikającego z tego zadłużenia. Tyle iż ten numer działa tylko w jedną stronę – oddzwonić się już nie da.Według serwisu nieznany-numer.pl – numer 732 202 060 został wyszukany grubo ponad pół miliona razy. To pokazuje skalę zjawiska.Internauta: Musiałbym wziąć kredyt już w przedszkoluOsoby, do których ktoś dzwonił z tego numeru, podkreślają, iż jest on cały czas aktywny. Dzwoniący – jak czytamy w serwisie – proponuje swoim „ofiarom”... „Naciągaczka dzwoni w sprawie rekompensaty za wzięcie kredytu we frankach, którego oczywiście nie brałem, bo bym musiał go wziąć już w przedszkolu” – opisuje swoją historię na stronie nieznany-numer.pl jeden z internautów. PRZECZYTAJ TEŻ: Biłgoraj: Policjantka uratowała życie mężczyźnie. Wyciągnęła go z wodyPo odebraniu połączenia słychać kobiecy głos – informuje polsatnews.pl. Kiedy odbierający zaprzecza, iż ma kredyt, rozmowa jest gwałtownie przerywana, a próba ponownego nawiązania kontaktu kończy się komunikatem o niedostępności numeru. „Przy próbie otrzymania informacji, skąd mają takie dane o mnie, pani twierdzi, iż nie posiadają żadnych danych... No to skąd niby wie, gdzie dzwonić?” – pyta zasadnie internauta.Tak chcą wyłudzić nasze daneDlatego eksperci ostrzegają, iż celem dzwoniących z tego numeru jest pewnie wyłudzenie danych, np. potrzebnych do uzyskania kredytu. Niektórzy internauci informują, iż dzwoniący prosił ich od razu o numer PESEL lub numer konta bankowego.PRZECZYTAJ: Wyższy zasiłek pogrzebowy. Sprawdź, od kiedy będzie wypłacany„Na podstawie zgłoszeń użytkowników naszego portalu, pragniemy poinformować, iż numer +48732202060 jest głównie kojarzony z oszustwami kredytowymi” – czytamy na stronie nieznany-numer.pl.Może to sugerować użycie techniki CLI spoofingu.Co to jest CLI spoofing?To metoda, w której przestępca dzwoni, podszywając się pod znany numer telefonu, np. bliskiej osoby lub urzędu. Ofiara myśli, iż dzwoni ktoś zaufany i może zostać nakłoniona do przekazania swoich danych osobowych lub finansowych. W ten sposób dochodzi do wyłudzeń i strat finansowych.W pierwszej połowie 2024 r. zgłoszono blisko 56 tys. przypadków oszustw telefonicznych, co pokazuje, jak często dochodzi do takich zdarzeń. M.in. mieszkanka Podkarpacia przez takie oszustwo straciła 110 tys. zł.Kobieta się ofiarą oszustów, którzy wcielili się w pracownika Biura Informacji Kredytowej i prokuratora z Warszawy. Pod ich wpływem zdecydowała się na kredyt, a gotówkę przelała na konto oszustów.
Idź do oryginalnego materiału