Na ratunek lotnisku w Radomiu. Wiadomo, jakich dopłat oczekują przewoźnicy i biura podróży na reklamę połączeń

mojradom.pl 5 godzin temu

fot. PPL

Media nieustannie przypominają (choć radomianom robić tego nie trzeba), iż z lotniska na Sadkowie odlatuje tylko jeden samolot - do Rzymu. Połączenie realizuje LOT. Wizz Air zawiesił choćby połączenie do Larnaki; ma być ono wznowione w czerwcu. W tym samym miesiącu (14 czerwca) po raz pierwszy z Radomia do Barcelony polecą również samoloty narodowego przewoźnika. W letniej siatce połączeń znalazły się także: Tirana i Antalaya w Turcji (od 24 maja).

Więcej pasażerów?

Przetarg ogłoszony przez PPL obejmował kampanie promocyjne w różnych kierunkach, na które dostępne są połączenia z radomskiego lotniska. Podzielono je na 36 części, obejmujących takie destynacje jak Egipt, Grecja, Albania, Czarnogóra, Hiszpania, Włochy, Cypr, Turcja i Norwegia. Prognozowana liczba pasażerów w ramach promocji wynosi od 100 do 20 tys.420 osób na dany kierunek.

28 kwietnia w PPL otwarto oferty, które wpłynęły w przetargu. Wizz Air zaoferował kilka ponad 5 zł mln zł, a Polskie Linie Lotnicze LOT ponad 1 mln 660 tys. zł. Oferta biura podróży Orex wyniosła ponad 1 mln 430 tys. zł, podczas gdy Nowa Itaka zaproponowała realizację zadania ponad 1 mln 430 tys.zł. Oferty In Travel, Coral Travel i TUI Poland wyniosły odpowiednio: prawie 195 tys. zł, ponad 1 mln 400 tys. zł, 878 tys. 220 tys. zł i 140 tys. zł.

„Promocja” radomskiego portu w lotach do Egiptu kosztować będzie nieco ponad 1 mln 747 tys. zł, a w przypadku Grecji będzie to kwota 584 tys. zł. Za marketing w rejsach do Albanii PPL zapłacą 250 tys. zł, Czarnogóry 62 tys,500 zł, Hiszpanii 331 tys.250 z, Włoch ponad 2 mln 800 tys. zł, Cypru ponad 2 mln 733 tys. zł i Turcji ponad 1 mln 406 tys. zł. Jest duża szansa, iż z Radomia będzie można latać także do Norwegii, ponieważ na sfinansowanie tej części PPL przeznaczył 75 tys.zł.

Promocja, reklama, kampanie

Jak już pisaliśmy, działania podjęte przez PPL - co wynika ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia - "mogą pojawić się w następujących obszarach: kampanie promocyjne w mediach elektronicznych (internet, social media), outdoor, prasa, radio i telewizja, mające na celu budowanie świadomości połączeń lotniczych obsługiwanych z Lotniska Warszawa-Radom; kampanie performance marketingowe ukierunkowane na pozyskanie potencjalnych pasażerów poprzez narzędzia marketingu internetowego, takie jak reklamy PPC, remarketing, SEO oraz działania content marketingowe; kreacja i produkcja materiałów reklamowych – opracowanie i produkcja materiałów graficznych, wideo oraz treści
tekstowych wspierających działania marketingowe lotniska; organizacja wydarzeń marketingowych i PR, takich jak spotkania z mediami, eventy promocyjne z udziałem touroperatorów i przewoźników" .

Bożena Dobrzyńska

Idź do oryginalnego materiału