Na trasie Stalowa Wola – Przeworsk pociągi przyspieszą. Trwa modernizacja torów

carpatiabiznes.pl 1 miesiąc temu
Zdjęcie: pociąg stalowa wola przeworsk


Modernizacja linii kolejowej Stalowa Wola – Przeworsk nabiera tempa

Z grudniową korektą rozkładu jazdy pasażerowie podróżujący koleją na trasie Stalowa Wola – Przeworsk mogą spodziewać się krótszego czasu przejazdu. Wszystko dzięki pracom modernizacyjnym prowadzonym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., które za kwotę ponad 49 milionów zł netto realizują zadania poprawiające parametry techniczne linii kolejowej nr 68.

Rozwadów – Stalowa Wola: z 100 do 130 km/h

Na odcinku Rozwadów – Stalowa Wola zmodernizowano 4 kilometry torów (nr 1 i 2). Przy użyciu specjalistycznej maszyny PUN wymieniono podkłady i szyny, co pozwoli zwiększyć prędkość pociągów z dotychczasowych 100 km/h do 130 km/h. w tej chwili realizowane są prace wykończeniowe, a zakończenie całej inwestycji przewidziano na listopad 2025 roku.

Ciszej w centrum miasta

W ramach inwestycji poprawiającej komfort mieszkańców Stalowej Woli, PLK prowadzi również prace torowe w centrum miasta, gdzie linia kolejowa biegnie tuż przy zabudowaniach. Modernizacja torów sprawi, iż pociągi będą poruszać się ciszej i płynniej. Dodatkowo trwa budowa nowego ogrodzenia przy peronach stacji Stalowa Wola Centrum, co poprawi bezpieczeństwo w okolicy torów.

Nowa Sarzyna – Leżajsk: znaczący skok prędkości

Modernizacja objęła także 2-kilometrowy odcinek toru nr 1 pomiędzy Nową Sarzyną a Leżajskiem, gdzie zakończono już prace. Od 15 czerwca 2025 roku prędkość pociągów wzrosła tam z 80 km/h do 110 km/h, a dopuszczalne naciski osi zwiększyły się do 221 kN, co umożliwia sprawniejszy i cięższy ruch towarowy. W sierpniu planowane są analogiczne prace na torze nr 2.

Nowy standard podróżowania

Dzięki inwestycjom na linii kolejowej nr 68 poprawi się nie tylko czas przejazdu, ale także komfort i bezpieczeństwo podróży. Zwiększone parametry techniczne torów to także dobra wiadomość dla przewoźników towarowych, którzy mogą planować bardziej efektywny transport przez Podkarpacie.

Zakończenie wszystkich prac pozwoli pełniej wykorzystać potencjał linii, która łączy ważne ośrodki regionu i odgrywa istotną rolę w systemie kolejowym Polski południowo-wschodniej.

Idź do oryginalnego materiału