Najdłuższy opolski most przejezdny. To największa inwestycja w historii miasta

2 dni temu

Nowa droga prowadzi od ronda na drodze krajowej nr 40 i biegnie na południe. Przecina ulicę Szpaków, a następnie prowadzi nad Kanałem Gliwickim do ronda powstałego w miejscu skrzyżowania ulic Przyjaźni i Strzeleckiej. Zanim tam dotrzemy, przejedziemy przez najdłuższy opolski most. Ma ponad 300 metrów długości.

Przy czym w praktyce składają się na niego dwie konstrukcje. Pierwsza to estakada prowadząca nad starorzeczem Kłodnicy, długa na około 220 metrów. A potem pozostało 70-metrowa przeprawa nad Kanałem Gliwickim. I to właśnie jej budowa była największym wyzwaniem w toku całej inwestycji. Wymagała zaangażowania jednego z najcięższych żurawi w Polsce. Do prowadzenia i zabezpieczenia prac budowlanych w użyciu były też barka i pchacz na kanale. Najdłuższy opolski most próby obciążeniowe przeszedł w drugiej połowie kwietnia.

Cały łącznik – nowa droga oraz najdłuższy opolski most – mają w sumie ponad 2,7 kilometra długości. Jak podkreśla Sabina Nowosielska, prezydent Kędzierzyna-Koźla, to była największa inwestycja drogowa w historii miasta. Jej koszt to blisko 70 mln zł, z czego 85 proc. udało się pokryć dofinansowaniem z Ministerstwa Rozwoju w ramach programu „Mosty dla regionów”.

– Dzięki tej nowej drodze odetchną mieszkańcy Sławięcic, bo nie będzie tamtędy już jeździł ciężki sprzęt. To samo tyczy się mieszkańców Blachowni i osiedla Piastów, bo czasami i tamtędy kursowały masywne pojazdy z terenów przemysłowych – zauważa.

Nowa droga to także korzyść dla kierowców tych pojazdów. Zyskali bowiem lepszą i bardziej sprawną komunikację z obwodnicą północną Kędzierzyna-Koźla.

***

Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania

Idź do oryginalnego materiału