Najmłodsze pokolenie na rynku pracy – tego chce od pracodawcy

pultusk24.pl 4 godzin temu
81% młodych pracowników oczekuje spersonalizowanych benefitów. Uniwersalne benefity pozapłacowe już nie działają. Generacja Z nie chce kolejnego „pakietu pracowniczego”, ale motywacji dopasowanej do jej potrzeb. A te znacznie różnią się od tego, czego oczekują starsze pokolenia.

Benefity są, motywacji brak. Gdzie leży błąd?

Mimo rosnących inwestycji w benefity pozapłacowe pracownicy nie czują większego przywiązania do pracodawców – wynika z najnowszej analizy Amilon. Najmłodsze pokolenia deklarują gotowość do zmiany pracy już po kilku miesiącach. Te starsze z kolei – mimo najwyższych współczynników lojalności – mówią o braku poczucia bezpieczeństwa.


Według badań Deloitte aż 40% Zetek (osoby w wieku do 28 lat) odczuwa stres lub lęk przez większość czasu, a 60% młodych pracowników aktywnie rozgląda się za nowym zatrudnieniem. Z kolei 32% przedstawicieli pokolenia X przyznaje, iż żyje w stanie finansowej niepewności.


Poszczególne pokolenia rezygnują z pracy z różnych powodów. Podobnie jest z zachętami pozapłacowymi – dla każdej grupy wiekowej inne benefity będą atrakcyjne. Nie da się motywować wszystkich pracowników jednym sposobem – zauważają eksperc
Idź do oryginalnego materiału