Benefity są, motywacji brak. Gdzie leży błąd?
Mimo rosnących inwestycji w benefity pozapłacowe pracownicy nie czują większego przywiązania do pracodawców – wynika z najnowszej analizy Amilon. Najmłodsze pokolenia deklarują gotowość do zmiany pracy już po kilku miesiącach. Te starsze z kolei – mimo najwyższych współczynników lojalności – mówią o braku poczucia bezpieczeństwa.
Według badań Deloitte aż 40% Zetek (osoby w wieku do 28 lat) odczuwa stres lub lęk przez większość czasu, a 60% młodych pracowników aktywnie rozgląda się za nowym zatrudnieniem. Z kolei 32% przedstawicieli pokolenia X przyznaje, iż żyje w stanie finansowej niepewności.
Poszczególne pokolenia rezygnują z pracy z różnych powodów. Podobnie jest z zachętami pozapłacowymi – dla każdej grupy wiekowej inne benefity będą atrakcyjne. Nie da się motywować wszystkich pracowników jednym sposobem – zauważają eksperc