Nakielska z pieniędzmi na budowę, ale ta zacznie się w 2027 roku

1 dzień temu

Miasto pozyskało 25 milionów złotych dofinansowania unijnego na rozbudowę ulicy Nakielskiej. Prace budowalne zaczną się jednak dopiero w 2027 roku. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej oczekuje na wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, a po jej otrzymaniu zostanie uruchomiony przetarg na prace budowlane.

Ulica Nakielska to jedna z najdłuższych bydgoskich ulic, która łączy kilka osiedli: Wilczak, Jary, Miedzyń i Prądy z centrum miasta oraz z węzłem dróg S5 i S10 na obwodnicy. Dystans od ronda przy ul. Łochowskiej do ronda Grunwaldzkiego to prawie 5,5 kilometra. Każdego dnia korzysta z niej również wielu mieszkańców podmiejskich gmin, m.in. Białe Błota.

Zapowiadana już od kilku modernizacja Nakielskiej wciąż nie doczekała się rozpoczęcia. Wiemy, iż będzie się odbywała etapowo. – Przygotowanie dokumentacji na wszystkie odcinki poprzedziliśmy szerokimi konsultacjami społecznymi oraz uzgodnieniami – podkreślają drogowcy. Pamiętajmy jednak o obietnicach, wedle których rozbudowa miała ruszyć „po otwarciu przebudowanej Grunwaldzkiej”.

Pomiędzy Bronikowskiego a Łochowską zrealizowana zostanie jednojezdniowa ulica z czterema pasami ruchu (dwa środkowe jako buspasy), chodnikami, drogą rowerową i rondem turbinowym na Bronikowskiego wraz z przebudową jej fragmentu do mostu nad Kanałem Bydgoskim. Nakielska zyska też odwodnienie; ze względu na budowę nowych kanałów odwadniających (odprowadzających deszczówkę do kanału) przebudowane zostaną też niektóre z bocznych ulic pomiędzy ul. Nakielską a Spacerową (m.in. Kościerska i Głogowska). Wybudowane zostaną parkingi w rejonie ulic Tańskich, Młynarskiej, Cieplickiej, Orzechowej, Tczewskiej, Pszczelnej i Bronikowskiego. Na ruch wpłyną nowe sygnalizacje świetlne, które powstaną na skrzyżowaniach Nakielskiej z Cieplicką, Legnicką, Wierzbową, Wiśniową, Pijarów i Widok.

Autobusy kursujące wydzielonymi buspasami staną się realną alternatywą dla samochodów – przekonuje zarząd dróg. Przy obecnej częstotliwości kursowania linii 56 (co 20-30 minut), 62 (co 20-30 minut) i 90 (co godzinę) to rozwiązanie będzie pieniędzmi wyrzuconymi w błota. Potrzebna będzie realna poprawa jakości komunikacji na Miedzyń i Prądy, w tym linia na Górny Taras.

@metropoliabydgoska.pl Nowości jedzeniowe na @Bydgoski Jarmark Świąteczny! #metropoliabydgoskapl #bydgoszcz #bydgoszczanie #bydgoskijarmarkswiateczny #jarmarkbozonarodzeniowy ♬ dźwięk oryginalny – MetropoliaBydgoska.PL

Kiedy doczekamy się startu prac? Oczekiwanie na ZRID trwa od lata. Kiedy zostanie wydany, przygotowany zostanie przetarg, który wyłoni wykonawcę robót budowlanych, a po jego rozstrzygnięciu i podpisaniu umowy rozpoczną się prace budowlane. Szacowana wartość inwestycji na odcinku Bronikowskiego – Łochowska to 58 milionów złotych.

W tym miesiącu podpisaliśmy umowę na dofinansowanie zadania kwotą 25,2 milionów złotych z ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Funduszy Europejskich dla Kujawa i Pomorza na lata 2021 – 2027. Warto podkreślić, iż Miasto zabezpiecza też środki umożliwiające kontynuowanie prac przy kolejnych etapach inwestycji (od wiaduktu w stronę ronda Grunwaldzkiego) w kolejnych latach. To łącznie 125 milionów złotych – informuje ZDMiKP.

W uchwalonym wczoraj przyszłorocznym budżecie miasta na przebudowę ulicy Nakielskiej trafi 15 milionów złotych) – kwota ma zostać przeznaczona na zakończenie projektu budowlanego, wykonawczego, uzyskanie decyzji ZRID oraz wykup nieruchomości.

Idź do oryginalnego materiału