Nastroje konsumentów w Polsce są coraz gorsze – wynika z opublikowanego przez Główny Urząd Statystyczny bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej.
Główna ekonomistka Banku Pocztowego Monika Kurtek powiedziała, iż z coraz słabszymi nastrojami konsumentów mamy do czynienia od kilku miesięcy: – To na pewno miało po części swoje źródła w sytuacji, jaka miała miejsce niedawno, czyli powódź. To dosyć negatywnie wpłynęło na nastroje konsumenckie. Zaostrzająca się sytuacja wojny za naszą wschodnią granicą na pewno też wpływa negatywnie. Sama sytuacja finansowa gospodarstw domowych raczej nie pogarsza się, bo mamy przez cały czas wzrosty wynagrodzeń. Inflacja trochę nam się podnosi, więc to też może być jakiś czynnik.
Monika Kurtek uważa, iż nastroje konsumentów mogą się poprawić w przyszłym roku, jeżeli zacznie się obniżać tempo, w którym rosną ceny.
IAR / RL / opr. LisA
Fot. pixabay.com