NDP w Ontario obiecuje znieść opłaty za przejazd autostradą 407

bejsment.com 1 dzień temu

Marit Stiles

Marit Stiles, szefowa Partii Nowych Demokratów w Ontario zaprezentowała nową propozycję, mającą na celu przyciągnięcie wyborców z obszaru Wielkiego Toronto. Obietnica ta ma – jak twierdzi – przynieść oszczędności czasu i pieniędzy osobom dojeżdżającym do pracy.

Podczas poniedziałkowej wizyty przedkampanijnej w Brampton, Stiles ogłosiła, iż jej partia wprowadzi bezpłatne przejazdy autostradą 407 dla wszystkich kierowców, jeżeli uda się jej utworzyć rząd po nadchodzących wyborach.

– Kierowcy w Brampton i całym GTA są zmuszeni płacić najwyższe opłaty drogowe w Ameryce Północnej z powodu niekorzystnych umów zawartych przez konserwatywne rządy w przeszłości, a w tej chwili wspieranych przez Konserwatystów Forda – powiedziała Stiles podczas konferencji prasowej – Jako przyszłej premier, zniesienie opłat na autostradzie 407 będzie moim priorytetem. To włoży pieniądze z powrotem do kieszeni mieszkańców i pozwoli im szybciej wracać do domów, do ich bliskich.

Wybory w Ontario zaplanowano na 27 lutego, a temat autostrady 407 zapowiada się jako najważniejszy punkt kampanii wyborczej, zwłaszcza w kontekście poszukiwań rozwiązań dla przeciążonych dróg w regionie.

Premier Doug Ford niedawno zasugerował, iż rozważa odkupienie autostrady, która od 1999 roku jest zarządzana przez prywatnego operatora na mocy 99-letniej umowy dzierżawy. Jednak w marcu 2024 roku Konserwatyści odrzucili propozycję NDP, by znieść opłaty dla kierowców ciężarówek, co według Stiles mogłoby odciążyć ruch na autostradzie 401 i pozwolić kierowcom zaoszczędzić znaczne kwoty.

– Doug Ford nie reagował, gdy opłaty za przejazd autostradą 407 rosły, a prywatna korporacja czerpała ogromne zyski kosztem osób próbujących dotrzeć do pracy – powiedziała Stiles – Jako premier podejmę negocjacje w interesie mieszkańców, zakończę tę niekorzystną umowę i uczynię autostradę 407 bezpłatną.

Autostrada 407 została sprzedana w 1999 roku przez rząd Mike’a Harrisa za 3,1 miliarda dolarów konsorcjum, w którego skład wchodziły SNC Lavalin, fundusz emerytalny Quebecu oraz hiszpańska firma Ferrovial. w tej chwili większościowym udziałowcem autostrady (50,01%) jest Canada Pension Plan Investment Board.

Prowincja Ontario wciąż jest właścicielem 22-kilometrowego odcinka autostrady na jej wschodnim krańcu, gdzie kierowcy płacą znacznie niższe opłaty za przejazd w porównaniu z prywatnym fragmentem drogi.

Na podst. CityNews

Idź do oryginalnego materiału