Nie można malować domów na neonowe kolory – twierdzi miasto Montreal

bejsment.com 2 miesięcy temu

Władze Montrealu twierdzą, iż właściciel ponad 100-letniego domu naruszył przepisy miejskie, zezwalając na pomalowanie go na neonowe kolory w ramach reklamy firmy telekomunikacyjnej Koodo.
Firma reklamowa z Toronto przekształciła niedawno bliźniak w stylu wiktoriańskim w ponadgabarytową reklamę Koodo, malując ją w wybranej przez firmę palecie jaskrawego różu z akcentami limonkowej zieleni, fioletu, turkusu i pomarańczy.

Tablica umieszczona na fasadzie z napisem: „Pod tym dachem jest radość. Internet Koodo” nie była już widoczna od czwartkowego południa.
Rzecznik miasta Simon Charron powiedział, iż chwyt reklamowy nie był autoryzowany i narusza regulamin miasta.
„Należy zauważyć, iż przepisy urbanistyczne zabraniają malowania cegieł na zewnętrznej elewacji większości budynków” – stwierdził w pisemnym komunikacie.
„Ściśle uregulowane są także modyfikacje dokonane w obiektach zabytkowych. Ponadto przepisy regulują miejsce reklamy w krajobrazie miejskim”.

Charron powiedział, iż miasto wyśle ​​inspektorów do domu i wystosuje zawiadomienie o naruszeniu prawa do właściciela.
Rzecznik jednej z firm odpowiedzialnych za reklamę powiedział The Canadian Press, iż kampanią kieruje firma Camp Jefferson z Toronto, a jej celem jest „stworzenie społeczności niezapomnianych i radosnych wrażeń”.
„Przed rozpoczęciem tej aktywacji poprosiliśmy o wskazówki i instrukcje przekazane nam przez przedstawiciela miasta Montreal i zastosowaliśmy się do nich” – napisała Isabelle Bonin z Plus Company, która współpracowała przy kampanii.
„Zgodnie z naszym pierwotnym planem 8 lipca przywrócimy dom do pierwotnego stanu i będziemy przez cały czas przestrzegać zasad i przepisów miasta Montreal”.

W ogłoszeniu o nieruchomości opisano dom jako „trzypiętrowy bliźniak w stylu wiktoriańskim”. Zdjęcie elewacji, wykonane prawdopodobnie przed przekształceniem, przedstawia ją pomalowaną na bladozielony kolor.
W ogłoszeniu Realtor.ca data budowy to 1870 r., choć miejska ocena twierdzi, iż zbudowano ją w 1910 r.
Heritage Montreal również ma problem z metamorfozą domu.
„Problemem nie jest kreatywność w doborze samych kolorów, ale sposób, w jaki są one wykorzystywane do obejścia przepisów reklamowych miasta Montreal” – napisała organizacja w e-mailu.

Stwierdzono, iż nakładanie niektórych farb na mury może z czasem spowodować uszkodzenia, a ich usunięcie lub ponowne pomalowanie może być kosztowne i skomplikowane.
„Dlatego chociaż kreatywny dobór kolorów może poprawić estetykę, niezwykle ważne jest zrównoważenie kreatywności ze zgodnością z przepisami i uwzględnienie długoterminowego wpływu na materiały budowlane”.

Idź do oryginalnego materiału