Niebawem remont mostu na Wisłoku w Iskrzyni. Prace potrwają blisko rok

1 tydzień temu
Zakres robót obejmuje kompleksowy remont obiektu, w tym wykonanie wszystkich warstw bitumicznych nawierzchni zarówno na moście, jak i na dojazdach. Dodatkowo przewidziano wykonanie oznakowania poziomego jezdni. (Fot. GDDKiA)

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na remont mostu przez rzekę Wisłok w miejscowości Iskrzynia, w ciągu drogi krajowej nr 19. Prace potrwają 11 miesięcy.

Zakres robót obejmuje kompleksowy remont obiektu, w tym wykonanie wszystkich warstw bitumicznych nawierzchni zarówno na moście, jak i na dojazdach. Dodatkowo przewidziano wykonanie oznakowania poziomego jezdni.

Prace będą prowadzone połówkowo, pod ruchem. Oznacza to, iż najpierw roboty rozpoczną się na jednej połowie mostu, która zostanie czasowo wyłączona z użytkowania. W tym czasie ruch będzie odbywał się wahadłowo po drugiej części obiektu. Po zakończeniu prac na pierwszej połowie, nastąpi przełożenie ruchu na wyremontowaną część, a roboty przeniosą się na drugą stronę.

Remont potrwa 11 miesięcy od dnia podpisania umowy. Wartość zadania wynosi 2 337 827,65 zł. Wykonawcą prac jest firma MG Infrastruktura Marian Wołczyk.

Parametry istniejącego obiektu

Most został zbudowany w 1966 roku. Ma długość 64 metrów i przebiega pod kątem 63° względem rzeki. Most jest konstrukcją żelbetową o schemacie statycznym belki dwuprzęsłowej ze wspornikami. Konstrukcję nośną stanowi czterodźwigarowy ustrój belkowy. Belki mają wysokość 1,26 m i szerokość 0,50 m w przęsłach, natomiast nad podporami ich szerokość wzrasta do 0,70 – 0,80 m. Elementy te są połączone monolityczną płytą pomostową oraz poprzecznicami rozmieszczonymi co 6,25 m.

Filary mostu wykonano jako monolityczne, pełnościenne konstrukcje, posadowione bezpośrednio na gruncie. Początkowo most był zaprojektowany do przenoszenia obciążeń zgodnych z normami z lat 50. W 1998 roku ustrój nośny został wzmocniony poprzez zastosowanie kabli sprężających typu IBDM 12x1L15,5/0 oraz dodatkowej żelbetowej płyty pomostowej. Pozwoliło to na podniesienie klasy nośności do „B” zgodnie z PN-85/S-10030. Wymiary zasadnicze elementów konstrukcyjnych oraz schemat statyczny pozostały bez zmian.

W ramach remontu wykonano nowe elementy wyposażenia pomostu: izolację, balustrady, bariery, kapy chodnikowe, gzymsy oraz nawierzchnię jezdni wraz z urządzeniami dylatacyjnymi.

Parametry techniczne istniejącego obiektu:

  • długość całkowita: 66,00 m
  • szerokość całkowita: 10,08 m

Szerokości użytkowe:

  • jezdnia: 2×3,50 m = 7,00 m
  • chodniki obustronne: 2×1,54 m = 3,08 m
Idź do oryginalnego materiału