Rabaty, promocje, wyprzedaże to ograniczone w czasie okazje, które pozwalają konsumentom kupić produkty lub usługi w niższej cenie. Są stosowane przez przedsiębiorców, którzy w ten sposób zwracają uwagę klientów na swoją ofertę i chętnie widziane przez kupujących, dla których stanowią często główny impuls do zakupów. Jak pokazuje badanie UOKiK „Wpływ promocji na zachowania zakupowe”, aż 82 proc. respondentów w wyborze sklepu internetowego sugeruje się promocjami i rabatami. Ważne jest, aby były one przedstawione w sposób zgodny z prawem, rzetelny i zrozumiały. Tymczasem, na stronach sklepów z odzieżą i obuwiem renee.pl i born2be.pl, konsumenci byli wprowadzani w błąd poprzez sugerowanie szczególnej korzyści cenowej. Dlatego Prezes UOKiK nałożył na właściciela tych sklepów internetowych, spółkę Azagroup, karę prawie 15 mln zł. Nakazał również zaniechanie nieuczciwej praktyki.
Wielkie obniżki czy wielkie pozory
Niezależnie od tego, kiedy we