Niekończące się „promocje” – widzisz i myślisz, iż warto skorzystać, bo nie wiadomo, czy taka okazja się powtórzy. Czy aby na pewno?

pultusk24.pl 12 godzin temu
Specjalne kody rabatowe, dni wyprzedażowe, zegary odliczające czas promocji – widzisz i myślisz, iż warto skorzystać, bo nie wiadomo, czy taka okazja się powtórzy. Klienci sklepów internetowych Renee i Born2Be nie wiedzą, iż promocje na tych stronach nie kończą się nigdy. Za wprowadzanie konsumentów w błąd, co do istnienia szczególnej korzyści cenowej Prezes UOKiK nałożył na Azagroup karę prawie 15 mln zł.
Rabaty, promocje, wyprzedaże to ograniczone w czasie okazje, które pozwalają konsumentom kupić produkty lub usługi w niższej cenie. Są stosowane przez przedsiębiorców, którzy w ten sposób zwracają uwagę klientów na swoją ofertę i chętnie widziane przez kupujących, dla których stanowią często główny impuls do zakupów. Jak pokazuje badanie UOKiK „Wpływ promocji na zachowania zakupowe”, aż 82 proc. respondentów w wyborze sklepu internetowego sugeruje się promocjami i rabatami. Ważne jest, aby były one przedstawione w sposób zgodny z prawem, rzetelny i zrozumiały. Tymczasem, na stronach sklepów z odzieżą i obuwiem renee.pl i born2be.pl, konsumenci byli wprowadzani w błąd poprzez sugerowanie szczególnej korzyści cenowej. Dlatego Prezes UOKiK nałożył na właściciela tych sklepów internetowych, spółkę Azagroup, karę prawie 15 mln zł. Nakazał również zaniechanie nieuczciwej praktyki.

Wielkie obniżki czy wielkie pozory

Niezależnie od tego, kiedy we
Idź do oryginalnego materiału