Nocne prace na torach w Poznaniu – MPK sprawdza stan infrastruktury

7 godzin temu

Podbijarka torowa to maszyna wykorzystywana do regulowania geometrii toru. W trakcie prac unosi ona szyny i podkłady, uzupełnia i zagęszcza tłuczeń, a następnie układa tory z powrotem we właściwym położeniu – zarówno na adekwatnej wysokości, jak i z zachowaniem prawidłowego poziomu. Zabiegi te pozwalają nie tylko wyeliminować drobne nierówności, ale również zapobiegają przyspieszonemu zużyciu torowisk.

Ze względu na konieczność zachowania płynności ruchu tramwajowego, prace są realizowane nocą – co sprawia, iż nie wpływają na rozkładowe kursowanie pojazdów. MPK zaznacza jednak, iż w godzinach wieczornych i nocnych może być słyszalny hałas, za co przeprasza mieszkańców.

W maju br. maszyna pracowała na odcinku ul. Jana Pawła II, pomiędzy rondem Śródka a rozjazdem przy ul. Kórnickiej. Aktualnie prowadzone są roboty na ul. Hetmańskiej – od ronda Starołęka do skrzyżowania z ul. Głogowską.

Na tym jednak nie koniec. W najbliższych miesiącach planowane jest wykonanie podobnych prac na kolejnych odcinkach torowisk:

  • Zamenhofa – między rondem Starołęka a ul. Kruczą,

  • Warszawska – od ronda Śródka do ul. Krańcowej,

  • Trasa Piątkowska – od Al. Solidarności do pętli Piątkowska,

  • Królowej Jadwigi – pomiędzy ul. Półwiejską a Wierzbięcicami,

  • Przybyszewskiego – od Marcelińskiej do Dąbrowskiego,

  • Grunwaldzka – od ronda Nowaka-Jeziorańskiego do ronda Skubiszewskiego.

W sumie w 2025 roku planowane jest podbicie około 23 kilometrów pojedynczych torów tramwajowych. To element szerszego programu dbałości o stan techniczny torowisk w Poznaniu, realizowanego we współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego.

Idź do oryginalnego materiału