Umowę o wartości ok. 8,5 mln zł podpisano z firmą TPF, która w ciągu 24 miesięcy przygotuje niezbędną dokumentację. Zakres prac obejmuje m.in. wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. To najważniejszy etap, bez którego inwestycja nie może przejść do fazy realizacyjnej.
https://korsokolbuszowskie.pl/wiadomosci/uwaga-na-falszywe-oferty-kolbuszowa-ostrzega-mieszkancow/ciQMOrmLxXaxJk9LHg25Nowy odcinek jest ostatnim elementem większej układanki – w kwietniu tego roku zawarto umowę na przygotowanie dokumentacji dla fragmentu między obwodnicami Nowej Dęby i Kolbuszowej, a w maju dla odcinka od obwodnicy Kolbuszowej do węzła Rzeszów Zachód na autostradzie A4. Wraz z planowanymi obwodnicami Kolbuszowej i Nowej Dęby, cała nowa DK9 będzie miała ok. 60 km długości.
Według GDDKiA budowa nowego przebiegu DK9 jest konieczna, ponieważ obecna trasa prowadzi przez obszary zabudowane, krzyżuje się z drogami niższej kategorii i posiada wiele zjazdów. Powoduje to korki, utrudnienia w ruchu i obniża bezpieczeństwo kierowców. Przeniesienie ruchu tranzytowego poza centra miejscowości ma poprawić płynność transportu na kierunku Rzeszów – Radom – Warszawa, skrócić czas przejazdu i wyeliminować tzw. wąskie gardła.
Inwestycja ma szczególne znaczenie nie tylko dla kierowców podróżujących przez Podkarpacie, ale także dla lokalnych społeczności. Odsunięcie ruchu ciężarowego od gęstej zabudowy oznacza mniejszy hałas, czystsze powietrze i poprawę bezpieczeństwa pieszych.
___
Jak już informowaliśmy, GDDKiA w Rzeszowie zaprasza mieszkańców na spotkania informacyjne dotyczące projektowanego odcinka drogi krajowej nr 9, który ma połączyć obwodnicę Nowej Dęby z obwodnicą Kolbuszowej. Projekt obejmuje budowę drogi łączącej Komorów z Cmolasem i jest częścią większej inwestycji, mającej na celu poprawę infrastruktury transportowej w województwie podkarpackim. Więcej o tym przeczytasz tutaj: Nowy przebieg DK9. Przed nami spotkania informacyjne